آفتاب

دولت پاکستان خواهان محدود شدن تردد دیپلمات های خارجی در کراچی شد

دولت پاکستان خواهان محدود شدن تردد دیپلمات های خارجی در کراچی شد

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان گزارش دادند: اسلام آباد به مقامات کشورهای خارجی و کارمندان نهادهای بین المللی توصیه کرد تا از تردد در شهر ˈکراچیˈ در جنوب این کشور و سفرهای غیرضروری به این شهر بندری در پی تشدید اوضاع امنیتی، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی روز پنجشنبه به نقل از منابع وزارت خارجه این کشور افزودند: یادداشتی از سوی مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد به دیپلمات های خارجی مستقر در شهر کراچی مرکز ایالت ˈسندˈ در جنوب پاکستان ارسال شده و طی آن از نمایندگی های کشورهای خارجی درخواست شده تا نسبت به اوضاع فعلی این شهر هوشیار باشند.

در این گزارش آمده است: توصیه به دیپلمات های خارجی و مسوولان نهادهای بین المللی برای جلوگیری از سفرهای غیر ضروری به کراچی و کاهش تردد در این شهر پس از رایزنی میان وزارت کشور پاکستان و نهادهای مجری قانون این کشور انجام شد.

منابع خبری نوشتند: در یادداشت وزارت خارجه پاکستان خطاب به مقامات نمایندگی کشورهای خارجی در کراچی، آمده است که گروههای تروریستی ممکن است نیروهای امنیتی و کارمندان خارجی را در این شهر هدف قرار دهند.

موضوع یادداشت وزارت خارجه پاکستان با فرماندهی نیروهای پلیس، نهادهای مجری قانون و سازمان های اطلاعاتی این کشور مستقر در شهر کراچی مطرح شده و تدابیر لازم به منظور مقابله با هرگونه وضعیت غیرمنتظره، اتخاذ شده است.

دولت پاکستان علاوه بر این، از دیپلمات های خارجی در کراچی خواست تا مسوولان امنیتی و پلیس را در خصوص هرگونه رفت و آمد به مناطق مختلف این شهر مطلع کرده تا تدابیر امنیتی جهت حفاظت از تردد این افراد فراهم شود.

بر اساس این گزارش، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران، فرانسه، بوسنی و هرزگوین، مکزیک، کرواسی، ایسلند، کانادا، انگلیس، بلژیک، استرالیا، آمریکا و چین و سایر نهادهای بین المللی وابسته به سازمان ملل متحد در شهر کراچی قرار دارد.

در گذشته گروههای شبه نظامی در حوادث مختلف برخی از دیپلمات های خارجی را در کراچی هدف سوء قصد قرار داده و اقدام به ربودن مهندسان چینی، مسوولان نهادهای خارجی و کارمندان نمایندگی های سازمان ملل متحد در این شهر بندری کرده اند.

انفجار بمب، افزایش خشونت های فرقه ای و قتل های هدفمند در کراچی در ماه های گذشته افزایش یافته است.

دولت پاکستان از اواخر مرداد سال 92 عملیات برنامه ریزی شده ای را علیه گروه های تروریستی، افراط گرایان و عاملان قتل های هدفمند در شهر بندری کراچی آغاز کرد.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان نیز اعلام کرد: سال 2013 میلادی مرگبارترین سال برای مردم کراچی بوده و در طول این سال، سه هزار و 251 پاکستانی در جریان خشونت های سیاسی و قتل های هدفمند تروریستی به ویژه با انگیزه های فرقه ای، کشته شدند.

پلیس کراچی دیروز (چهارشنبه) در اطلاعیه ای اعلام کرد: تداوم خشونت ها و قتل های هدفمند تروریستی در 24ساعت گذشته در این شهر بندری 17 کشته بر جای گذاشت.

آساق ** ا.ر**1651
کد N360003

وبگردی