آفتاب

روسیه به اوکراین و گرجستان هشدار داد

روسیه به اوکراین و گرجستان هشدار داد

مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نسبت به عواقب عقد قرارداد همکاری اقتصادی با اتحادیه اروپا به اوکراین، گرجستان و مولداوی هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز پنجشنبه گفت: اگر امضای قرارداد همکاری اقتصادی این کشورها با اتحادیه اروپا بر اقتصاد روسیه تاثیر منفی بگذارد، مسکو تدابیر متقابل برای دفاع از منافع خود اتخاذ می کند.

وی افزود: دولت های اوکراین و گرجستان که می خواهند با اتحادیه اروپا قرارداد همکاری اقتصادی امضا کنند باید این واقعیت را بدانند که با توجه به قرار گرفتن این کشورها در محدوده آزاد تجاری جامعه همسود، روسیه برای مقابله با عواقب منفی و جلوگیری از خسارت ناشی از این امر ، تدابیری را اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود: فدراسیون روسیه با قید شرایطی به عضویت سازمان تجارت جهانی در آمده است و در صورت نیاز، مسکو با توجه به عواقب عقد قراردادهای همکاری با اتحادیه اروپا از سوی شرکای خود تدابیر متقابل برای دفاع از منافع خود به عمل می آورد.

به گزارش رسانه های روسی،کشورهای اوکراین، گرجستان و مولداوی روز 27 ماه ژوئن (6 تیر ) با اتحادیه اروپا قرارداد همکاری اقتصادی امضا می کنند که بر اساس این سند، کشورهای یاد شده در محدوده آزاد تجاری اروپایی قرار می گیرند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: روسیه مطابق با موافقت نامه ای با کشورهای اوکراین و گرجستان در چارچوب محدوده آزاد تجاری جامعه همسود همکاری می کند.

وی افزود: روسیه با گرجستان هم که عضو جامعه همسود نیست قراردادهای همکاری بازرگانی و اقتصادی دارد.

اروپام/2242**۵۱۸ *1446
کد N359922

وبگردی