آفتاب
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:| 180450

دولت چشم خود را به روی محرومیت کارگران بسته است

دولت چشم خود را به روی محرومیت کارگران بسته است

دولت کارگران را از لیست دریافت حذف نکرده بلکه به طور کلی این درآمد این قشر را مکفی می داند/ پیشنهاد ما برای دولت این است که دستمزد حقوق بگیران را نیز مثل قشر محروم غربالگری کند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از سیاست دولت در اختصاص سبد کالا گفت: دولت چشم خود را به روی محرومیت کارگران بسته است. فقر قشر حقوق بگیر سالهاست برای مردم مسجل شده اما دولت نمی خواهد این واقعیت انکارناپذیر را قبول کند.

«حسن صادقی» در این باره به ایلنا گفت: برخلاف گفته برخی از دوستان،‌ دولت کارگران را از لیست دریافت حذف نکرده بلکه به طور کلی این درآمد این قشر را مکفی می داند.

وی با اشاره به اینکه دولت سبد کالا را به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اختصاص داده است، ادامه داد: میزان درآمد این افراد برای دولت مشخص است. پیشنهاد ما برای دولت این است که دستمزد حقوق بگیران را نیز مثل قشر محروم غربالگری کند.

صادقی افزود: غربالگری باعث می شود حقوق مزدبگیران سه دسته کف بگیر، میان بگیر و سقف بگیر مشخص می شود. پیشنهاد ما این است که برای کارگران کف بگیر،‌یعنی با دستمزد کمتر از یک میلیون تومان سبد کالای حداکثری و برای کارگران میان بگیر با دستمزد یک تا یک و نیم میلیون سبد کالای حداقلی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه غربالگری دستمزدی کارگران لازمه واقع بینی و عدالت برای دولت است، تاکید کرد: تعیین سقف پانصد هزارتومانی برای تعلق سبد کالا نتیجه نگاه غلط دولت به قشر کارگر است. کارگران کف و میان بگیر از فقر دستمزدی رنج می برند و باید تحت حمایت های ضروری دولت قرار بگیرند.

به گفته این فعال کارگری شاخص مزد نسبت به شاخص تورم 69.7 درصد عقبتر است و دستمزد کارگران 31.3 درصد مزد لازم برای پوشش دهی تورم است.

کد N359904

وبگردی