آفتاب

سازمان ملل: نجات عراق غیر ممکن نیست

سازمان ملل: نجات عراق غیر ممکن نیست

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق با بیان اینکه اوضاع کنونی عراق بسیار خطرناک است تاکید کرد: در صورتیکه رهبران این کشور به جدول زمانی قانون اساسی پایبند باشند، نجات کشور از این بحران غیرممکن نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، نیکولای ملادینوف، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق در نشست خبری اظهار داشت که وضعیت کنونی عراق خطرناک است و امکان برون رفت از این بحران تنها بااستقاده از ابزارهای نظامی وجود ندارد بلکه این امر نیازمند تلاش‌های سیاسی بویژه پایبندی به جدول زمانی قانون اساسی است که با انتخاب رئیس پارلمان، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور جدید برای کشور صورت می‌گیرد.

وی افزود: رهبران سیاسی عراق این مساله را درک می‌کنند که وضعیت کنونی کشور مانند گذشته نیست و لازم است با تمامی گروه‌های موجود در عراق در ارتباط بود.

ملادینوف هم‌چنین بر اهمیت حمایت از عراق در شرایط کنونی تاکید کرد و از کشورهای منطقه خواست تا این کشور را برای عبور از بحران کمک کنند.

وی همچنین بر اهمیت ارائه کمک‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از طریق کانال‌های رسمی دولت عراق تاکید و نسبت به پیامدهای وخیم انجام اقدامی خلاف این هشدار داد.

از سوی دیگر، سازمان ملل،افزایش کمک‌های مالی به مردم عراق را از 103 میلیون دلار به بیش از 312 میلیون در سال 2014 خواستار شد.

براساس این گزارش استیفان دوجاریک، سخنگوی این سازمان عنوان داشت: ما نیازمند دریافت فوری این اموال به منظور کمک به یک میلیون شخص که در دو استان الموصل و الانبار دچار بحران شده‌اند، هستیم.

وی ابراز تاسف کرد که تاکنون تنها 6 درصد از اموال مورد نیاز جمع‌آوری شده است.

دوجاریک توضیح داد: سازمان ملل بخشی از کارکنان خود را به منظور حل مشکلات پناهندگان به شمال کشور به اربیل اعزام کرده است.

به گفته کارکنان این سازمان پناهندگان عراقی به اربیل در شرایط نابسامانی به سر می‌برند و جامعه جهانی باید کمک‌های مختلف خود از جمله نیازهای مالی آنها را برطرف کند تا بتوانند به ماموریت خود ادامه دهند.

انتهای پیام

کد N359867

وبگردی