آفتاب

رییس جمهور در منزل حاجیه "امینه وهاب زاده کفاش" جانباز ۷۰ درصد حضور یافت

رییس جمهور در منزل حاجیه "امینه وهاب زاده کفاش" جانباز ۷۰ درصد حضور یافت

رییس جمهوری عصر چهارشنبه با حضور در منزل حاجیه "امینه وهاب زاده کفاش" جانباز ۷۰ درصد، با تجلیل از فداکاری زنان ایرانی بویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس، خطاب به این جانباز سرافراز تصریح کرد که شما رهروان حضرت زینب (س) ؛ آن شیرزن دشت کربلا ، هستید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار که در فضایی صمیمی و توام با معنویت برگزار شد ، با تاکید بر اینکه همه ما مدیون شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده آنها هستیم، اظهارداشت: دیدار با جانبازان توفیق بزرگی برای دولت تدبیر و امید است.

رییس جمهوری عظمت و استقلال ایران اسلامی را در سایه ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان گرانقدر خواند و خطاب به خانم "وهاب زاده کفاش " گفت: شما با حضور مستمر ۳۶ ماهه خود در جبهه های حق علیه باطل و این میزان از جانبازی ، کار بزرگی کرده اید.

روحانی تصریح کرد: اجر و پاداش دنیا و آخرت نصیب شما جانبازان است و زنان جانبازی چون شما ، نمونه زنان ایران اسلامی هستند.

رییس جمهوری افزود: زنان ایرانی همگام و همپای مردان در صحنه های مختلف دفاع از ایران اسلامی و ارزشهای آن از جمله راهپیمایی ها و انتخابات، مشارکت فعالانه دارند.

روحانی گفت: شما همان راهی را طی کردید که خاندان رسالت پیش پای ما گذاشته است و همین کار پاداش و اجر بی پایانی را به شما می دهد.

حاجیه وهاب زاده کفاش که در سال ۶۲ به عنوان نیروهای مردمی در منطقه فکه به عنوان امدادرسان حضور داشت، در عملیات والفجر ۲ در جریان حملات شیمیایی رژیم صدام، دچار مسمومیت شیمیایی شد.

وی پیش از آن بارها در جبهه های حق علیه باطل دچار مجروحیت شده بود.

این جانباز پرافتخار دوران دفاع مقدس در هفت عملیات نظامی شرکت داشته و در دوران پس از دفاع مقدس نیز به خاطر مشارکت فعالانه اش در امور محوله چندین تقدیر نامه دریافت کرده است.

حاجیه وهاب زاده کفاش در این ملاقات همچنین با مرور خاطره ای از حضورش در جبهه های حق علیه باطل، همه حاضران در این ملاقات را تحت تاثیر قرار داد.

این جانباز پرافتخار گفت که در دوره جنگ و در یکی از خطوط عملیاتی، ناگهان این خط، مورد حمله دشمن قرار گرفت و ترکش های گلوله های دشمن هر دو دست رزمنده "آرپی جی" زن را قطع کرد و تانک ها شتابان به طرف خاکریز ما هجوم می آوردند درهمین حین آرپی جی آماده شلیک را دیدم و آن را برداشتم و به سمت تانک پیشرو دشمن نشان گرفتم. تانک دشمن منهدم شد و این حرکت باعث گردید تا روند پیشروی دشمن کند و نیروهای خودی بتوانند مواضع خود را مستحکم کنند.

حاجیه خانم وهاب زاده کفاش با تقدیر از همسر و خواهرش تصریح کرد که منزلت شهدا همیشه باید حفظ شود و کار شهدا پیوسته در ذهن من حک شده است.

در این دیدار که در فضایی صمیمی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید و حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهوری برگزار شد، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی رییس جمهوری به خانم وهاب زاده کفاش اهدا شد.

انتهای پیام

کد N359670

وبگردی