آفتاب

چون گل می خواستیم گل خوردیم

چون گل می خواستیم گل خوردیم

ماندن کی روش در ایران یعنی دست کم تا جام جهانی 2018 هیچ مربی ایرانی نمی تواند به نیمکت تیم ملی برسد. از این رو مربیان داخلی ما سعی می کنند، خیلی سیاستمدارانه در مورد عملکرد کی روش و ایران در جام جهانی صحبت کنند.اما منصور ابراهیم زاده، از معدود مربیان داخلی است که بدون حب و بغض درباره بازی ایران مقابل بوسنی صحبت کرد.

55 آنلاین: مربی سابق تیم ملی در مصاحبه اختصاصی با سایت 55 آنلاین، عنوان کرد ،"آنچه کی روش هدف گذاری کرده بود کاملا صحیح بود و تیم ما در جام جهانی از حیث امور دفاعی نمره قبولی گرفت." اما چه شد که ما نتوانستیم از سد بوسنی بگذریم؟

ابراهیم زاده صحبت هایش را با پاسخ به این سوال آغاز کرد و گفت:« اگر شرایط به گونه ای بود که ما برای صعود محتاج یک امتیاز بازی با بوسنی بودیم بدون تردید کی روش توانایی رسیدن به این خواسته را داشت. تنها لازم بود بازی بوسنی و نیجریه با تساوی یک بر یک به پایان برسد تا ما با یک تساوی و تنها دو امتیاز به مرحله بعد صعود کنیم ،اما متاسفانه نتیجه آن بازی به گونه ای شد که ما تنها محتاج هر سه امتیاز این بازی بودیم.من اعتقاد دارم تیم ما از لحاظ دفاعی به خوبی آماده این تورنمنت بود، اما وقتی قرار به پیروزی مقابل بوسنی رسید ما ابزار و راهکار کافی را در اختیار نداشتیم. به گل نخست بوسنی توجه کنید تا ببینید "ادین ژکو "چگونه بدون مزاحمت صاحب توپ شد و ضربه اش را به سمت دروازه ما زد. فضایی که در بازی با نیجریه و آرژانتین کمتر در اختیار حمله وران حریف قرار داده بودیم.اما در بازی با بوسنی تیم ما آن تراکم دفاعی دو بازی قبل را نداشت و بوسنیایی ها توانستند از این خلا بیشترین بهره را ببرند»

سرمربی پیکان سپس به وضعیت روحی و روانی دو تیم اشاره کرد و توضیح داد:« هر چه روی تیم ما برای پیروزی و کسب سه امتیاز فشار بود بازیکنان بوسنی هیچ فشاری را متحمل نبودند.آنها چیزی برای از دست دادن نداشتند و این موضوع کاملا به ضرر ما تمام شد».

مربی سابق تیم ملی سپس در مورد چگونگی دریافت سه گل از حریف بالکانی گفت:« وقتی دو بر صفر عقب افتادیم ،کی روش تیم را هجومی تر کرد و با جلوتر رفتن اشکان دژاگه ما با دو مهاجم به سمت دروازه بوسنی حرکت کردیم.اما چون اکثر تمرینات تیم ملی برای آماده سازی در جام جهانی روی کارهای دفاعی بود، متاسفانه نتوانستیم به خواسته مان برسیم. کی روش ،همه توان خود را روی گل نخوردن گذاشته بود و ما برنامه موثر برای گلزنی نداشتیم ،از این رو در روز باز  با بوسنی ،فروغ دو بازی قبل را نزد بچه ها ندیدیم. البته این نکته را هم فراموش نکنید دو بازی قبل به اندازه زیادی از انرژی اولیه تیم کاسته بود»

حالا با این تفاصیل آیا ماندن کی روش به نفع فوتبال ماست؟

وقتی این سوال را از ابراهیم زاده، پرسیدیم بدون آنکه بخواهد جانب مربیان ایرانی را بگیرد گفت:«در طول سه سال گذشته تیم ملی ما طبق برنامه های کی روش پیشروی کرد و انصافا هم نتایج در خور توجهی را گرفت.از این رو عقیده دارم اگر تا جام جهانی 2018 روسیه، به این مربی اعتماد کنیم چندان متضرر نمی شویم. البته گویا مشکلات طرفین سر مسائل مالی است که امیدوام به توافق برسند چرا که کی روش نشان داده توانایی بهسازی امور دفاعی تیم ملی را دارد وبا این روش می توانیم پس از مدت ها قهرمان جام ملت های آسیا بشویم."

مهدي طاهر خاني/روزنامه نگار
کد N359656

وبگردی