آفتاب
امیر دریادار سیاری:

نیروی دریایی ارتش مظهر اقتدار ملت ایران در آب‌های آزاد است

نیروی دریایی ارتش مظهر اقتدار ملت ایران در آب‌های آزاد است

فرمانده نیروی دریایی ارتش را مظهر اقتدار ملت ایران در آب‌های آزاد خواند و گفت: موضوع مذکور وظیفه کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در جمع کارکنان آموزش تخصص‌های دریایی رشت با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: آموزش‌های مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت در مسیر صحیح است.

وی به تغییر ماموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آب‌های کم عمق و ساحلی به آب‌های آزاد اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اکنون به نیروی راهبردی تبدیل شده است.

سیاری نیروی دریایی ارتش را مظهر اقتدار ملت ایران در آب‌های آزاد خواند و بیان کرد: موضوع مذکور وظیفه کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را سنگین‌تر می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تغییر و گستردگی منطقه ماموریت این نیرو در آب‌های بین‌المللی، تصریح کرد: حضور در آب‌های آزاد نیازمندی‌ها و الزام‌هایی دارد و باید به این موضوع توجه شود.

وی داشتن نیروی انسانی مناسب و کارآمد را مهم‌ترین ابزار مورد نیاز برای حضور در آب‌های آزاد عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی کارآمد می‌تواند ما را به اهداف برساند.

سیاری، فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت را محل مناسبی برای آموزش و تربیت نیروی انسانی دانست و خاطرنشان کرد: 70 درصد آموزش‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رشت و منجیل انجام می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به آموزش‌های مهم دو مرکز مذکور اشاره کرد و یادآور شد: نیروهای جدید ادامه مسیر گذشتگان را می‌پیمایند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی در نیروی دریایی راهبردی دارای ویژگی‌هایی است، خاطرنشان کرد: مربیان نیروی دریایی راهبردی باید ویژگی‌های این نیرو را بشناسند.

سیاری شمال اقیانوس هند، دریای سرخ، تنگه باب‌المندب و ... را منطقه ماموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: حضور کارکنان در منطقه مذکور نیازمند داشتن علم و دانش به‌روز است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش داشتن علم به‌روز در حفظ منافع کشور در دریاهای آزاد را مهم خواند و اظهار کرد: امکانات، مکان‌ها و محیط‌های آموزشی نیروی دریایی ارتش باید به‌روز باشد.

وی بر حاکم شدن فضای معنوی در محیط‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: توجه به معنویت نیروها را ورزیده و آماده ماموریت می‌کند.

سیاری با بیان اینکه برای آموزش‌گیرندگان ویژگی‌هایی تعریف شده است، تصریح کرد: کارکنان امروز به جای رزمندگان دوران دفاع مقدس که سرافراز جنگیدند و سر فرود نیاوردند، خدمت می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایستادگی کارکنان نیروی دریایی ارتش در مقابل استکبار را افتخار دانست و بیان کرد: کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس به طور مستقیم با آمریکا وارد جنگ شدند.

وی از اسکورت 10 هزار فروند نفتکش و کشتی تجاری در دوران دفاع مقدس توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و یادآور شد: محاصره دریایی دشمن در دوران دفاع مقدس توسط نیروی دریایی ایران انجام شد.

امیر سیاری با اشاره به گسترش منطقه ماموریت نیروی دریایی ارتش هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران، خاطرنشان کرد: سرباز دریادل و ولایتمدار در عرصه آب‌های بین‌المللی باید مومن و تکلیف‌گرا باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایمان و تخصص را ویژگی کارکنان این نیرو در هدایت ناوشکن‌های جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: کارکنان نیروی دریایی ارتش فرهنگ ناب کشور و انقلاب اسلامی را به دیگر نقاط دنیا منتقل می‌کنند.

وی بر تعمیر و ساخت یگان‌های سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور تاکید کرد و افزود: امروز تمام تجهیزات مورد نیاز را باید در داخل کشور تهیه کنیم و این امر نیازمند کارآمدی و بصیرت است.

سیاری با بیان اینکه ولایت مسیر حرکت کارکنان نیروی دریایی ارتش است، تصریح کرد: کارکنان نیروی دریایی ارتش با روحیه شهادت‌طلبی و عشق به انجام ماموریت از مرزها، منابع، دین، ارزش‌های انقلاب اسلامی و ناموس کشور دفاع می‌کنند.

انتهای پیام

کد N359652

وبگردی