آفتاب

امریکا: تحریم های تازه ای علیه روسیه آماده شده است

امریکا: تحریم های تازه ای علیه روسیه آماده شده است

تهران ، ایرنا - امریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، تحریمهای تازه ای را علیه روسیه مهیا ساخته که در صورت عدم اقدام مسکو در مورد کاهش تنش ها در اوکراین از جمله قطع جریان سرازیر شدن رزمندگان و سلاح به سمت جدایی طلبان، اعمال خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، یک مقام ارشد امریکا جمعه گذشته گفته بود ، واشنگتن و اتحادیه اروپا مذاکراتشان را در باره تحریمهای ˈ برنده ˈ علیه صنایع مالی ، دفاعی و فن آوری بالای روسیه همزان با ارسال تجهیزات نظامی روسیه به اوکراین تشدید کرده اند.

وزارت خارجه امریکا از ذکر جزییات مربوط به نوع تحریم هایی که ممکن است، اعمال شود خودداری کرده است .

با این حال ، یک دیپلمات غربی روز چهارشنبه گفت : تحریم های در نظر گرفته شده ممکن است محدود ساختن خرید اوراق قرضه شرکت های دولتی روسیه از سوی غرب ، محدود ساختن انتقال فن آوری در بخش انرژی و سخت گیری در مورد فروش به اصطلاح کالاهایی با کاربرد دو گانه غیر نظامی و نظامی را در بر گیرد.

این اقدام در واکنش به آنچه که مقامات امریکا حمایت فزاینده اخیر روسیه از جدایی خواهان اوکراین تحویل تانک و تدارک برای انتقال تانک های بیشتر به شرق اوکراین خوانده اند، صورت خواهد گرفت.

جدایی خواهان در اوایل ماه آوریل پس از تظاهرات خیابانی در کی یف و سرنگونی ویکتور یانوکوویچ رهبر تحت حمایت مسکو و متعاقبا الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه ، دست به شورش زدند.

جدایی خواهان در شرق خواستار وحدت با روسیه هستند.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز چهارشنبه گفت :ˈ لازم است که ما شاهد امن شدن مرز روسیه ، توقف جریان رزمندگان و سلاحها در اوکراین و درخواست از جدایی خواهان برای زمین گذاشتن سلاحهایشان و آزاد ساختن گروگانهای سازمان امنیت و همکاری در اروپا باشیم . ˈ

هارف افزود :ˈ ما تحریم های مضاعفی را مهیا ساخته ایم . ˈ

این سخنگو، اطلاعات مفصلی در مورد تحریمها ارائه نداد. با این حال ، هفته پیش یک مقام ارشد امر یکا گفت : هدف از تحریم های جدید ˈ محروم ساختن روسیه از انواع سرمایه گذاری و فن آوری نسل آینده است که برای تداوم رشد این کشور لازم است . ˈ

مترجمام 1403 ** 1917
کد N359535

وبگردی