آفتاب

عذرخواهی دیوید کامرون بابت استخدام سردبیر نشریه "اخبار جهان"

عذرخواهی دیوید کامرون بابت استخدام سردبیر نشریه "اخبار جهان"

نخست‌وزیر انگلیس از پارلمان این کشور به سبب استخدام سردبیر نشریه تعطیل شده اخبار جهان که اخیرا در دادگاه محکوم شد، به عنوان مشاور رسانه‌ای خود عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در سخنرانی خود در پارلمان کشورش پس از آن که اندی کالسون، یکی از سردبیران نشریه اخبار جهان به اتهام دسیسه‌چینی برای استراق سمع محکوم شناخته شد، گفت: من مسئولیت کامل استخدام اندی کالسون را قبول می‌کنم. من این کار را بر پایه تضمین‌هایی که دریافت کردم انجام دادم. من متاسف هستم و تصمیم من غلط بود.

با این حال، اد میلیبند، رهبر حزب مخالف کارگر انگلیس با زیر سوال بردن استدلال کامرون، گفت که وی عمدا هشدارها درباره کالسون را نادیده گرفته و جوابی برای برخی پرسش‌ها درباره این رسوایی نداشته است.

اد میلیبند تاکید کرد: امروز ما می‌دانیم که برای چهار سال نزدیک‌ترین مشاور دستچین شده نخست‌وزیر کشور یک مجرم بوده و موجب بی‌آبرویی دولت انگلیس شده است. ما همچنین می‌دانیم که نخست‌وزیر عمدا چندین هشدار درباره وی را نادیده گرفته است.

میلیبند اضافه کرد: نخست‌وزیر فعلی انگلیس همواره به عنوان اولین نخست‌وزیری که یک مجرم را در بطن دولت انگلیس قرار داده در ذهن‌ها خواهد ماند.

میلیبند از مدت‌ها پیش اظهارات کامرون درباره کالسون را که به عنوان یکی از سردبیران روزنامه اخبار جهان در سال 2007 استعفا داد، زیر سوال برده است. در آن زمان دو تن از کارمندان وی به اتهام استراق سمع پیش از آن که کامرون او را استخدام کند، به زندان افتاده بودند.

روز سه‌شنبه قضات دادگاهی در لندن، کالسون را که از سال 2007 تا 2011 مسئول امور رسانه‌ای کامرون بود به اتهام دسیسه‌چینی برای ردیابی پیام‌های خصوصی به منظور به دست آوردن اخبار درباره مقامات سلطنتی‌، مشاهیر و قربانیان،‌ گناهکار شناختند.

کم‌تر از دو ساعت پس از این حکم، دیوید کامرون گفت که پیش‌تر تضمین‌های کالسون در خصوص بی‌گناهی‌اش را قبول کرده بود در حالی که اکنون پی برده است که آن‌ها اشتباه بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N359428

وبگردی