آفتاب

افاضلی: تیم ملی نتایج آبرومندانه‌ای کسب کرد/ نباید به هر خواسته کی‌روش تن دهیم

افاضلی: تیم ملی نتایج آبرومندانه‌ای کسب کرد/ نباید به هر خواسته کی‌روش تن دهیم

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید هرچند عملکرد کی‌روش در تیم ملی قابل قبول بوده است، اما نباید به هر خواسته او درباره تمدید قرارداد تن دهیم.

هومن افاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر بوسنی و حذف ایران از رقابت‌های جام جهانی اظهار کرد: ما تحت هر شرایطی به تیم ملی فوتبال افتخار می‌کنیم، فوتبال به خوبی نشان داد که تنها ورزشی است که می‌تواند مردم را به خیابان‌ها بکشاند. باید از فرصت حضور ایران در جام جهانی در جهت توسعه فوتبال بیشترین بهره را ببریم.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران افزود: کی‌روش با توجه به طراحی که از ابتدای این مسابقات داشت و با وجود فاصله زیاد میان قدرت جسمانی بازیکنان تیم ملی با تیم‌های حاضر در جام جهانی، توانست تیم را به سطح مطلوب و قابل قبولی برساند و به لحاظ تاکتیکی تیم را به گونه‌ای سازماندهی کرد تا در جام جهانی نتایج آبرومندانه‌ای کسب کند. اما در روزی که ایران احتیاج به برد داشت، برای این کار سازماندهی نشده بود و ما از بازیکنان انتظار داشتیم به وسیله توانایی‌های فردی بتوانند مقابل بوسنی پیروز شوند اما در عمل این اتفاق نیفتاد.

وی با تاکید بر اینکه با کسب این نتیجه هیچ‌گونه ایرادی به تیم ملی وارد نیست، خاطرنشان کرد: تیم ملی تا اینجا عملکرد خوبی داشت و فکر می‌کنم سازماندهی تیم ایران به نحوی بود که اول گل نخورد و چشم به ضد حملات داشته باشد نه اینکه بخواهد با فکر برد به زمین برود. وقتی اینگونه تیم سازماندهی شده، بسیار سخت است که مقابل رقیبان در میدانی مانند جام جهانی پیروز شویم. البته با توجه به نحوه آماده‌سازی تیم قبل از مسابقات جام جهانی و کمبودهایی که در این زمینه وجود داشت، بیش از این نمی‌شد از تیم ملی توقع داشت.

افاضلی درباره دستاوردهای جام جهانی برای فوتبال ایران خاطرنشان کرد: عملکرد ایران در جام جهانی موجب شد که یک چهره خوب از کشور ما در دنیا به نمایش گذاشته شود و مردم دنیا فهمیدند که ایران نیز می‌تواند بسیار خوب در میادین فوتبال بازی خود را به نمایش بگذارد. همچنین حضور در جام جهانی سبب شد غرور ملی ایرانیان مجددا احیا شود.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درخصوص ماندن یا رفتن کی‌روش از تیم ملی فوتبال ایران نیز اظهار کرد: ما نباید در این مورد احساسی عمل کنیم و فکر نکنید چون عملکرد تیم ملی در جام جهانی سبب شادی مردم شده، پس تنها راه‌حل برای ادامه این شادی ماندن کی‌روش در تیم ملی است. البته کی‌روش عملکرد خوبی در تیم ملی داشته اما نباید فکر کنیم با ماندن او همه مسائل فوتبال ما حل می‌شود و در صورتی که او تیم ملی را ترک کند، فوتبال ایران تعطیل خواهد شد. باید با این قضیه بسیار حرفه‌ای برخورد کرد و نباید فدراسیون را به خاطر تمدید قرارداد کی‌روش تحت فشار قرار دهیم و به گونه ای عمل شود که هرچه طرف مقابل گفت، فدراسیون به آن تن بدهد. این یک موضوع دو طرفه است و شاید دو طرف قرارداد نتوانند با هم به تفاهم برسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کی‌روش به هرحال شناخت خوبی نسبت به بازیکنان تیم ملی و توانایی‌های آنها به دست آورده است. اگر بتوانیم او را نگه داریم خوب است اما مطمئنا شرایط او برای تمدید قرارداد نیز باید معقولانه باشد.

انتهای پیام

کد N359384

وبگردی