آفتاب
بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛

مهدوی‌کیا: عملکرد ملی‌پوشان قابل تقدیر است/ بوسنی شایسته‌تر از نیجریه بود

مهدوی‌کیا: عملکرد ملی‌پوشان قابل تقدیر است/ بوسنی شایسته‌تر از نیجریه بود

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه همه دوست داشتند بازی با بوسنی را با برد ایران تمام شود، گفت: عملکرد تیم ایران در مجموع در جام جهانی قابل تقدیر بود و همینکه جام جهانی را به بدون گل ترک نکردیم، اتفاق مثبتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهدوی‌کیا پس از پایان بازی با بوسنی با تمجید از بازی ملی‌پوشان ایران در فاز دفاعی طی  دو بازی گذشته، ضمن بیان مطلب فوق افزود: ما در این بازی در دو بخش مشکل داشتیم. برخلاف بازی‌های قبل که خیلی از کارشناسان نقطه قوت تیم ما را در فاز دفاعی می‌دانستند، این بازی نشان داد ایران برای دقایق پس از گل خوردن و تبدیل فاز دفاعی به فاز حمله برنامه مشخصی نداشت.

وی افزود: ما روی این قضیه کار نکرده بودیم. در بازی با نیجریه تلاش بسیار خوبی داشتیم و به هدفمان که گل نخوردن بود، رسیدیم. در بازی با آرژانتین هم در ثانیه‌های پایانی گل خوردیم اما در بازی با بوسنی پس از آنکه گل را در دقایق میانی نیمه اول خوردیم، در بخش حمله حضور لازم را نداشتیم.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران با تقدیر از تیم بوسنی، این تیم را شایسته‌تر از نیجریه برای صعود به مرحله بعد دانست و افزود: بوسنی تیم شایسته‌تری برای صعود بود اما با وجود اتفاقات بازی، نیجریه نتوانست به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعدی جام جهانی صعود کنند.

وی با اشاره به بدشانسی‌های تیم ایران در برخورد تو‌پ‌هایش به تیر دروازه بوسنی، تاکید کرد: بازی "ادین ژکو" بسیار قابل قبول بود. این بازیکن هر سال به طور متوسط 20 گل بین‌المللی به ثمر می‌رساند و این نشان از توانایی و کلاس بالای بازی مهاجم تیم بوسنی دارد.

مهدوی‌کیا درباره تعویض‌های ایران در این بازی هم خاطرنشان کرد: به نظرم اگر می‌خواستیم بیشتر به دروازه بوسنی حمله کنیم، باید به جای بیرون آوردن مسعود شجاعی، خسرو حیدری را در سمت راست خط دفاعی  بکار می‌گرفتیم. اما دو تعویض بعدی کی‌روش نسبتا خوب بود.

وی در مجموع، نقص اصلی بازی‌های ایران در جام جهانی 2014 را ضعف در فاز تبدیل دفاع به حمله دانست و  یادآور شد: شاید اگر در فاز حمله روی هارمونی و حرکات یک و دو و ترکیبی بیشتر کار می‌کردیم، به مشکلی که بعد از گل زودهنگام بوسنی برایمان پیش آمد، بر نمی‌خوردیم.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پایان تلاش بازیکنان و کادر فنی تیم ملی را قابل تقدیر دانست و گفت: فراموش نکنیم در بازی‌های قبلی‌مان خیلی خوب بودیم و تقریبا به هدف‌هایی که مدنظرمان بود، رسیدیم. همین که این تورنمنت معتبر را بدون گل ترک نکردیم،  هم می‌تواند دستاورد خوبی برای تیم ملی فوتبال کشورمان باشد.

کد N359379

وبگردی