آفتاب

ابراهیم‌زاده: تیم ملی در دفاع خوب و در حمله ضعیف بود/ کی‌روش باید بماند

ابراهیم‌زاده: تیم ملی در دفاع خوب و در حمله ضعیف بود/ کی‌روش باید بماند

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که این تیم در جام جهانی در بخش دفاعی بسیار خوب عمل کرد ولی در فاز حمله دچار ضعف بود.

منصور ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شکست تیم ملی ایران برابر بوسنی و حذف از جام جهانی اظهار کرد: اگر بخواهم درباره بازی صحبت کنم، ابتدا باید از شرایط دو تیم پیش از بازی بگویم. بوسنی از جام جهانی حذف شده بود و بدون استرس پا به زمین گذاشت اما ما نیاز داشتیم که خود را به حریف ثابت کنیم و به پیروزی برسیم و همین مساله کار ما را سخت کرده بود.

وی افزود: نگرانی از اینکه پیروز نشدن باعث حذف می‌شود، به تیم ملی از نظر روانی فشار آورده بود. تفاوت این بازی با دو بازی قبل دقیقا همین مساله بود که ما در دو بازی قبل به زمین رفتیم که نبازیم، اما امشب برای پیروزی به میدان رفته بودیم.

ابراهیم‌زاده در ادامه گفت: عملکرد دفاعی ما در دو بازی قبل به ویژه برابر آرژانتین بسیار خوب بود، در آن دو بازی فاصله بین خطوط هافبک و دفاع و دروازه‌بان ما نزدیک بود و ما اجازه فعالیت را به مهاجمان حریف نمی‌دادیم. برابر بوسنی هم ابتدا همین چیدمان را داشتیم اما کمی دوندگی بازیکنان نسبت به بازی قبل کمتر شده بود.

وی افزود: شاید بازیکنان ما فکر می‌کردند که مهاجمان بوسنی مانند آرژانتینی‌ها به ما فشار نمی‌آورند و به همین دلیل خیلی روی آنها فشار نیاوردند. حتی گل اولی که از بوسنی دریافت کردیم در شرایطی رقم خورد که نفرات کمی مقابل مهاجم بوسنی قرار گرفته بودند، در بازی با آرژانتین هرگاه مهاجم حریف صاحب توپ می‌شد، چندین مدافع او را احاطه می‌کردند.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران همچنین گفت: بعد از اینکه گل اول را دریافت کردیم، جلوتر آمدیم و به همین دلیل در لحظاتی از بازی فاصله‌ای بین خطوطمان زیادتر می‌شد. در نیمه دوم طبیعی بود که برای برگرداندن نتیجه تغییراتی ایجاد کنیم، به همین دلیل چیدمان تیم ملی 2-4-4 شد و دژاگه خیلی نزدیک به قوچان‌نژاد بازی می‌کرد.

وی افزود: این تغییرات در نهایت موجب شد که ما گل دوم را دریافت کنیم و شرایط خیلی سخت‌تر شود. زمانی هم که به گل رسیدیم، تمرکزمان را از دست دادیم و بلافاصله گل سوم را خوردیم. اگر در آن لحظه تمرکز داشتیم، می‌توانستیم نتیجه را مساوی کنیم و حتی به پیروزی برسیم.

ابراهیم‌زاده در ادامه اظهار کرد: اگر هر سه بازی تیم ملی در جام جهانی را در نظر بگیریم، باید بگویم که ما در بخش دفاعی بسیار خوب بودیم و نشان دادیم که می‌توانیم منسجم دفاع کنیم اما در حمله دچار ضعف بودیم و عیار تیم ما در حرکات هجومی در بازی با بوسنی مشخص شد. اما در مجموع باید بگویم که بازیکنان ما بسیار زحمت کشیدند و نشان دادند که می‌توانند با انسجام و اجرای دستورهای تاکتیکی طوری عمل کنند که در آینده عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.

وی درباره واکنش‌های کی‌روش هنگام بازی و فریادهایش برسر بازیکنان گفت: به نظرم کی‌روش از آنها می‌خواست که با انگیزه و با تمام وجود کار کنند. نمی‌دانم شاید خستگی و شاید بی‌انگیزگی باعث شده بود که در اواخر بازی تیم ملی آنطور که باید بازی نکند.

ابراهیم‌زاده در پایان درباره اینکه کی‌روش باید در ایران بماند یا خیر، گفت: وقتی پایه کاری گذاشته می‌شود و خوب پیش می‌رود باید ادامه پیدا کند. کی‌روش فوتبال ما را به خوبی شناخته و دست‌کم در بخش دفاعی تیم را بسیار خوب ساخته است اگر او در ایران بماند، تیم ملی می‌تواند عملکرد خوبی در جام ملت‌های آسیا داشته باشد.

انتهای پیام

کد N359373

وبگردی