آفتاب
دیک چنی:

گسترش تروریسم می تواند به حملات بدتر از 11 سپتامبر منجر شود

گسترش تروریسم می تواند به حملات بدتر از 11 سپتامبر منجر شود

معاون اول پیشین رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به گسترش تروریسم در جهان گفت، این امر می تواند به وقایعی بدتر از حملات 11 سپتامبر منجر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت دبلیو آی بی سی، "دیک چنی" معاون اول "جرج دبلیو بوش" طی سخنانی از خطر روز افزون تروریسم جهانی سخن گفت. وی با بیان این که نباید تنها بر بخشی از تروریسم که در عراق دیده می شود تمرکز شود یادآور شد تروریسم گسترش یافته می تواند به حملاتی بدتر و شدیدتر از آنچه که در یازدهم سپتامبر 2001 اتفاق افتاد، منجر شود.

چنی تاکید کرد ایالات متحده برای این که با این خطر مقابله کند باید ارتش کارآمدتر و تجهیزات نظامی بهتری داشته باشد. به گفته وی دولت آمریکا نباید این واقعیت را فراموش کند که خطر تروریسم جدی است. معاون اول بوش پسر در ادامه یادآور شد گروه های تروریستی در همه مناطق جهان فعال هستند و فقط منحصر به عراق نمی شوند.

گفتنی است داعش مخفف "دولت اسلامی عراق و شام" و نام یک گروه تروریستی فعال در عراق و سوریه است که در بخش هایی از این دو کشور فعالیت دارد. این گروه به رهبری ابوبکر البغدادی از جنگجویان سلفیِ جداشده از شبکه القاعده تاسیس شده و علیه دولت‌های عراق و سوریه وارد جنگ شده‌است.

کد N359274

وبگردی