آفتاب
رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد

تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در امنیت هوایی کشور

تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در امنیت هوایی کشور

تراز ما در زمینه ایمنی حمل و نقل هوایی باید از تراز بین‌المللی هم بالاتر برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمهدی هاشمی - رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی - در اختتامیه همایش ایمنی در حمل ونقل هوایی ایران – تهران اظهار کرد:‌ تلاش ارزنده‌ای در صنعت هواپیمایی کشور اتفاق افتاده و یکی از اقداماتی که در گذشته به تاخیر افتاده است و در حال حاضر که شرایط فراهم شده و این قبیل همایش‌ها و موضوع ایمنی باید به عنوان اصلی‌ترین و برنامه روزانه خود قرار دهیم تا بتوانیم نتایج ارزنده آن را به مردم تقدیم کنیم چراکه ایمنی یکی از مهمترین و ارزشمندترین مسائل است.

وی با بیان این‌که باید وزارت راه و شهرسازی با نگاه ویژه‌ای شاخص رضایتمندی مسوولان و مردم که همان صنعت حمل ونقل هوایی و بحث ایمنی است را مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: از زمان شروع کار دولت جدید مهمترین مطالبه ما بحث ایمنی بوده است.

هاشمی افزود: آمار و ارقام نشانگر آن است که ارتقای امنیت در ایران و جهان اتفاق افتاده اما آنچه که مورد مطالبه جدی ما به عنوان کمیسیون عمران مجلس است بحث حمل و نقل هوایی به حساب می‌آید که هم در بخش نظارتی و هم مردم‌داری، رضایتمندی مردم به عنوان شرط اول از عملکرد این صنعت می دانیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اتفاقات نابه حقی در پی تحریم‌ها بوجود آمده تصریح کرد:‌ صنعت هواپیمایی ما در این زمینه متضرر شده است، صنعتی که تقدم آن به همه اقشار مردم می‌رسد ولی باز هم با همه این اوصاف این صنعت با اقتدار و افتخار خدمات خودش را به مردم ارائه می‌دهد.

وی افزود: ما در صنعت حمل و نقل هوایی شاهد رشد و ارتقای زیادی بوده‌ایم اما باز هم با آن میزان که مورد تقاضا و در شان کشور ایران است هنوز فاصله زیادی داریم و مقام معظم رهبری در همین راستا از همه نخبگان خواسته‌اند که تولید علم در موضوعات مختلف وجود داشته باشد.

هاشمی تاکید کرد‌:‌ تا امروز در صنعت هواپیمایی کشور تولید علم زیادی نداشتیم و بیشتر مصرف‌کننده بوده‌ایم اما انتظار می رود با رعایت همه اصول در خط مقدم تولید علم در صنعت هوایی به کشور باشیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این صنعت ظرفیت تولید ثروت بسیار بالا است چرا که در کشوری زندگی می کنیم که چهارراه ترانزیتی جهان است.

وی با بیان این‌که وضعیت ما در این بخش نسبت به گذشته بدتر نشده تصریح کرد: اما بهبود زیادی هم در این زمینه حاصل نشده و لازم است که شاهد بهبود بیشتری دراین بخش باشیم به طوری که باید بتوانیم همه بخش‌های مرتبط با صنعت حمل ونقل هوایی را پشتیبانی کنیم.

هاشمی با اشاره به این‌که ثروت و منابع زیادی در کشور وجود دارد بیان کرد: اما مهمترین ثروت ما منابع و نیروی انسانی‌مان است که در تربیت آن در صنعت حمل و نقل هوایی تا امروز بسیار ضعیف عمل شده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: توجه و تربیت نیروهای انسانی متعهد و متخصص در سطح تراز بین‌المللی کاری است که باید در زمینه رشد و ارتقای صنعت ایمنی حمل و نقل هوایی صورت گیرد چرا که سطح ما در حال حاضر پایین‌تر از دنیا ست.

وی در پایان تاکید کرد:‌ انتظار می رود که تراز کشور از تراز بین المللی هم بالاتر رود.

انتهای پیام

کد N359130

وبگردی