آفتاب

شاهدخت اسپانیا احتمالا محاکمه می‌شود

شاهدخت اسپانیا احتمالا محاکمه می‌شود

شاهدخت اسپانیا و خواهر پادشاه جدید این کشور امروز (چهارشنبه) متوجه می‌شود که با خطر دادگاهی غیرمنتظره جرایم فساد رو به روست یا خیر.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمتر از یک هفته پس از سوگند پادشاهی فیلیپ ششم 46 به عنوان پادشاه جدید اسپانیا دادگاه این کشور قرار است علیه پرونده فساد و اختلاس مالی شاهدخت کریستینا، خواهر فیلیپ حکم صادر کند.

کریستینا 49 ساله که پیشتر غیرقابل دسترس بود، هم اکنون خود را در معرض خطر محاکمه به خاطر امور تجاری نامشخص ایناکی اوردانگارین، همسر 47 ساله خود که سابق بر این بازیکن هندبال المپیک بود می‌بینید.

امروز قاضی خوزه کاسترو از دادگاه پالمادومایورکا قرار است تحقیقات دو ساله درباره این امور تجاری نامشخص را پایان بخشد.

تصمیم نهایی درباره محاکمه این زن پس از بررسی درخواست‌ها توسط دادگاه استان پالمادومایورکا اتخاذ می‌شود و در صورتی که این زن دادگاهی شود این اولین موردی خواهد بود که خانواده سلطنتی اسپانیا در آن دخیل هستند.

این رسوایی و فساد مالی باعث شد تا سال‌های آخر خوآن کارلوس، پادشاه سابق با عدم محبوبیت برای وی همراه باشد و در نهایت وی 18 ژوئن 2014 به نفع پسرش کناره گیری کرد.

در جلسه دادگاهی شش ساعته که فوریه سال جاری میلادی صورت گرفت، شاهدخت کریستینا گفت که هیچ اطلاعی درباره امور تجارت همسرش ندارد.

همچنین رسانه‌های اسپانیا پیش بینی می‌کنند که دادگاه شاهدخت و همسرش را فرا می‌خواند.

انتهای پیام

کد N358890

وبگردی