آفتاب
رییس دادگستری کردستان:

روحانیون مددکار قوه قضاییه باشند

روحانیون مددکار قوه قضاییه باشند

رییس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه ارتباط بین قوه قضاییه و روحانیون ارتباطی مستمر و ناگسستنی است، گفت: روحانیون در راستای رسالت تاریخی خود در جهت حل مشکلات مردم همانند گذشته، مددکار قوه قضاییه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، علی‌اکبر گروسی در جمع روحانیون استان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج، اظهار کرد‌: قضاوت، شالوده اصلی حکومت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امر قضاوت، همیشه بر عهده مجتهدین بوده است، افزود: روحانیون همیشه مرجع رفع مشکلات مردم بوده‌اند.

گروسی عنوان کرد: امروزه نقش برجسته علما و روحانیون همچنان برجسته و فروزان است و بسیاری از علما در کنار قوه قضاییه به مردم کمک می کنند.

وی با بیان اینکه، ارتباط بین قوه قضاییه و روحانیون یک ارتباط مستمر و ناگسستنی است، اعلام کرد: روحانیون در راستای رسالت تاریخی خود، در جهت حل مشکلات مردم همانند گذشته مددکار قوه قضاییه باشند.

رییس کل دادگستری کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اقداماتی که در قوه قضاییه انجام می شود، بر اساس برنامه‌ای مدون و بر طبق سند چشم انداز 20 ساله است، بیان کرد: تسریع در دادرسی مردم، سهولت دسترسی مردم به شعبات دادگاه ها و تشکیل دفاتر «سخا»، خدمات الکترونیک در دستگاه قضا از جمله این اهداف و برنامه هاست.

راه‌اندازی دفاتر «سخا» در سنندج طی چند ماه آینده

وی از تشکیل دفاتر "سخا"، خدمات الکترونیک در سنندج طی چند ماه آینده خبر داد و افزود: این دفاتر به منظور جلوگیری از مراجعه حضوری دعاوی و شکات به دادگاه ها راه اندازی می شوند.

گروسی تقویت و گسترش شوراهای حل اختلاف و تشکیل واحدهای صلح و سازش را از دیگر اهداف دستگاه قوه قضاییه برشمرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 52 درصد از پرونده هایی که در دادگستری باید رسیدگی شوند به شوراهای حل اختلاف استان کردستان ارجاع داده می شوند.

رئیس کل دادگستری کردستان با اشاره به اینکه 39 درصد از دعاوی در شوراهای حل اختلاف، منجر به صلح و سازش شده است، تصریح کرد: استان کردستان یک استان فرهنگی است و باید میزان مصالحه و سازش آن بیشتر از این میزان باشد.

وی با عنوان اینکه پیشگیری از وقوع جرم یک سیاست کلان و اقتصادی است، اعلام کرد: در این مورد استان کردستان جزو استان‌های پیشتاز کشور است.

گروسی با اشاره به اینکه دادن آموزش‌های عمومی به مردم امری بسیار مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: در طرح پیشگیری از وقوع جرایم، نقش روحانیون بسیار برجسته است و باید جوانان را در این مورد هوشیار کنند.

وی با اشاره اینکه مواد مخدر در صدر جرایم استان قرار دارد، یادآور شد: استفاده از حضور جوانان در برنامه های پیشگیرانه، پتانسیل بزرگی برای پیشگیری از وقوع جرم است.

انتهای پیام

کد N358850

وبگردی