آفتاب

دریادار سیاری: حرکت در مسیر اقتدار و پیشرفت کشور نیازمند بصیرت عمیق است

دریادار سیاری: حرکت در مسیر اقتدار و پیشرفت کشور نیازمند بصیرت عمیق است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم ارتقای بصیرت نیروها، گفت: حفظ توان رزمی کشور و حرکت در مسیر اقتدار و پیشرفت، نیازمند بصیرت عمیق است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم ارتقای بصیرت نیروها، گفت: حفظ توان رزمی کشور و حرکت در مسیر اقتدار و پیشرفت، نیازمند بصیرت عمیق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی و اخذ درجه دانش‌آموختگان دوره 182 شهید فربد که در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، نیروی دریایی را مظهر اقتدار ملت خواند و افزود: دفاع از منافع و منابع جمهوری اسلامی در آبهای آزاد به عنوان مظهر اقتدار در عرصه دریا نیازمند الزاماتی است.

وی ادامه داد: مهمترین ابزار مورد نیاز ما برای انجام این مأموریت وسیع و گسترده در دستیابی به اهداف روشن و مشخص نظام جمهوری اسلامی، داشتن نیروی انسانی مناسب و کارآمدی است که می‌تواند ما را به هدف برساند؛ بنابراین مرکز فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت محل تربیت و آموزش این سرمایه بزرگ با ویژگی‌های مورد نیاز است که نزدیک به 70 درصد بدنه نیروی دریایی ارتش در این مرکز و مرکز آموزش تفنگداران منجیل آموزش می‌بینند؛ این دو مرکز برای نیروی دریایی مهم و حساس است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه "نیروی انسانی اعم از آموزش‌دهندگان و آموزش‌گیرندگان مورد نیاز برای انجام مأموریت پیش‌بینی شده نیروی دریایی دارای ویژگی‌های خاصی است"، گفت: اساتید و مربیان باید یگان‌های عملیاتی نیروی دریایی راهبردی را بشناسند و در آن یگان‌ها خدمت کرده باشند، تفاوت نیروی دریایی ساحلی و راهبردی را برای آموزش‌گیرندگان تشریح کنند، اثرات حضور در آبهای آزاد دنیا را بدانند، عشق و علاقه در جهت تربیت حافظان منافع کشور داشته و از علم و دانش کافی و به‌روز برخوردار باشند.

سیاری با تاکید بر به‌روز بودن امکانات و محیط‌های آموزشی، اظهار کرد: فضای حاکم بر مراکز آموزش‌دهندگان و آموزش‌گیرندگان باید مملو از معنویت باشد، زیرا توجه به معنویات است که ما را برای انجام مأموریت‌ها ورزیده‌تر و آماده‌تر می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های آموزش‌گیرندگان، خاطرنشان کرد: کسانی که امروز به بدنه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوستند، بدانند جای کسانی خدمت می‌کنند که مقابل استکبار جهانی سرفراز جنگیدند و با افتخار شعار «هیهات من الذله» سر دادند؛ کسانی که در هشت‌سال دفاع مقدس عرصه خلیج همیشه فارس را حفظ کردند و با محاصره دریایی دشمن، خطوط مواصلاتی آنها را بستند؛ بنابراین امروز مأموریت نیروی دریایی گسترده‌تر از آن زمان شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به شرایط انجام مأموریت نیروها در سطح دریاها و هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: سرباز دریادل ولایت که می‌خواهد در نیروی دریایی راهبردی و در عرصه آبهای آزاد مأموریت انجام دهد باید مؤمن، متعهد، متخصص و تکلیف‌گرا باشد و نسبت به مأموریت و اهداف آن احساس بی‌تفاوتی نکند.

وی افزود: امروز مؤمنی که متخصص باشد، می‌تواند در عرصه دریا ناوشکن‌های جمهوری اسلامی را هدایت و در شرایط جوی نامناسب اقیانوس دریانوردی کند و با سرافرازی نام کشور و فرهنگ انقلاب را منتقل کند و با تکیه بر علم و دانش و کارآمدی خودش تجهیزات در اختیار نیروی دریایی را کاربردی سازد و متناسب با علم روز در جهت نگهداری، تعمیر و ساخت انواع و اقسام یگان‌های شناورهای سطحی و زیرسطحی و پروازی مورد نیاز جلو برود، زیرا قرار نیست ما برای تأمین تجهیزاتمان دست نیاز به سوی دیگران دراز کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: خدمت کردن در وضعیت فعلی، حفظ توان رزمی کشور و حرکت در مسیر اقتدار و پیشرفت و ادامه دادن راه امام حسین(ع) نیازمند بصیرت عمیق است؛ باید با چراغ ولایت در مسیر اقتدار و حفظ کشور حرکت کنیم و با تبعیت از سلسله مراتب فرماندهی حافظ منافع ملی باشیم.

سیاری در پایان گفت: کسی که عشق به انجام مأموریت دارد و انجام مأموریت را تکلیف می‌داند و اقتدار کشور را بخواهد و از منافع و مرزها و ارزش‌ها و دین و ناموس کشورش دفاع کند، باید مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس روحیه شهادت‌طلبی داشته باشد زیرا شهادت افتخار است و اگر به این راه ایمان نداشته باشیم، نمی‌توانیم از این مأموریت سربلند بیرون بیاییم. در این صورت مظهر اقتدار ملت در دریاها خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N358782

وبگردی