آفتاب
عضو کمیسیون بودجه به مهر خبر داد:

گزارش دیوان محاسبات از تخلفات دولت در پرداخت یارانه/ سهم بیمه بیکاری و تولید داده نشد 

گزارش دیوان محاسبات از تخلفات دولت در پرداخت یارانه/ سهم بیمه بیکاری و تولید داده نشد 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دیوان محاسبات گزارشی از تخلفات دولت در سال 93 در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه داده است که عدم پرداخت سهم بیمه بیکاری و سهم تولید و جابه جایی اعداد برای تامین یارانه نقدی از آن جمله است. 

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر گفت: دیوان محاسبات گزارشی در خصوص میزان درآمدها و هزینه های اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال 1393 به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کرده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این گزارش حاکی از تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندی است.

وی ادامه داد: دولت اعدادی را برای پرداخت یارانه نقدی جابه جا کرده، دو هزار میلیارد سهم بیمه بیکاری را پرداخت نکرده و هیچ کمکی هم براساس این قانون به تولید نشده است.

وی همچنین از روند جدید کمیسیون برنامه و بودجه برای افزایش نظارت ها بر اجرای بند های قانون بودجه خبر داد و گفت: بر این اساس مقرر شده است هر هفته یک جلسه از جلسات کمیسیون به نظارت اختصاص یابد تا دستگاه های اجرایی از اجرای بند های بودجه در زیر مجموعه های خود به کمیسیون گزارش دهند.

همچنین مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 در گفتگو با مهر، خبر داد که در جلسه امروز این کمیسیون گزارش های چگونگی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها تا تاریخ 92/12/30 بررسی شده و بررسی ها حاکی از آن است که هم در منابع و هم در مصارف این قانون در دولت دهم و یازدهم تخلف صورت گرفته است. 
 
وی ادامه داد: حمایت از اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید و اشتغال در نحوه اجرای این قانون عملا نادیده گرفته شده است که این به دلیل مشکلاتی مانند عدم شناخت دهک های پایین و پرداخت ناحق یارانه به همه خانوارها بوده است.
 
به گفته افضلی فرد طبق این گزارش عملا حمایت از تولید و اصلاح الگوی مصرف مورد غفلت واقع شده است.
 
اعضای کمیسیون اصل 90 تصویب کردند که گزارش چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در صحن علنی قرائت شود و بخش هایی که تخلف صورت گرفته به قوه قضاییه ارجاع داده شوند.
کد N358762

وبگردی