آفتاب

اعتصاب سراسری وکلا، دادگاه های صربستان را تعطیل کرد

اعتصاب سراسری وکلا، دادگاه های صربستان را تعطیل کرد

بلگراد- ایرنا- اعتصاب وکلای بلگراد که به خاطر نارضایتی از افزایش مالیات بر درآمد و از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده، به سراسر این کشور تسری یافته و تمامی دادگاه ها و نهادهای قضایی را به تعطیلی کشانده است.

به گزارش ایرنا، کانون وکلای مدافع صربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تمامی وکلا در سراسر این کشور به نشانه نارضایتی از افزایش مالیات بر درآمد و همچنین یک سری مقررات جدید که فعالیت آنان را محدود می کند به مدت 5 روز دست از کار می کشند.

در زمان اعتصاب وکلا در سراسر صربستان، تمامی محاکمه ها، تحقیقات، جلسات در ادارات پلیس و دادستانی که می بایستی در حضور وکیل مدافع انجام شوند، برگزار نخواهد شد.

آنان همچنین اعلام کرده اند که در زمان اعتصاب حتی در موارد اضطراری نیز در هیچ نهاد قضایی حضور نخواهند داشت.

وکلای پایتخت صربستان از هفته گذشته به مدت پنج روز دست از کار کشیدند و اعلام کردند که اگر درخواست وکیلان مدافع تحقق نیابد اعتصاب آنها به سراسر کشور کشیده خواهد شد.

در بیانیه مجمع کانون وکلای صربستان همچنین اشاره شده است که وکلای مدافع علاوه بر مخالفت با افزایش مالیات بر حقوق به خاطر تصویب مقررات جدید که منجر به محدود شدن فعالیت های آنها شده است، مخالف هستند.

وزارت دارایی صربستان که با تصویب مصوبه ای مالیات بر دریافتی وکیلان مدافع را افزایش داده است، اعتراض وکلا در سراسر کشور را بی اساس دانست.

ˈدراگان یانیچویچˈ رییس دادگاه عالی شهر یاگودینا در جنوب صربستان در این رابطه در جمع خبرنگاران گفت که به خاطر اعتصاب وکلای مدافع تمامی محاکمه ها تا پایان هفته جاری به تعویق افتاده اند.

صربستان که با معضلات اقتصادی بزرگی پس از جنگ های دهه 90 میلادی مواجه است با اتخاذ یک سری اقدامات از جمله افزایش مالیات بر حقوق بگیران و همچنین مالیات بر اجناس که از سال گذشته از 18 درصد به 20 درصد افزایش یافت، خواهان کاهش این معضل است.

اروپام**2061** 1337
کد N358702

وبگردی