آفتاب

همکاری کوالالامپور با دمشق برای شناسایی تروریستهای مالزیایی در سوریه

همکاری کوالالامپور با دمشق برای شناسایی تروریستهای مالزیایی در سوریه

همکاری مالزی با سوریه برای مشخص شدن هویت 15 فرد مسلح کشته شده در جریان درگیریهای سوریه و مشارکت اتباع برخی کشورهای عضو آ.سه.آن در فعالیتهای تروریستی در این کشور از جمله تحولات سوریه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، ژنرال خالد ابوبکر از مسئولان پلیس مالزی اعلام کرد پلیس این کشور در حال همکاری با مقامات سوری برای مشخص شدن هویت 15 فرد مسلح مالزیایی است که در درگیریهای سوریه(میان ارتش و گروههای تروریستی) کشته شده اند.

وی افزود ما مطمئن شده ایم که برخی از این افراد کشته شده، مالزیایی هستند و همچنان برای مشخص شدن هویت افراد باقیمانده تلاش می کنیم.

ژنرال خالد ابوبکر گفت ما می دانیم که برخی گروههای مسلح، اقدام به جذب افراد جدید در کشور می کنند و تحقیقات ادامه دارد.

رسانه های مالزی نیز گزارش دادند که وزارت خارجه مالزی اعلام کرد 15 مالزیایی پس از پیوستن به گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به گروه داعش در سوریه کشته شدند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد نیز در اظهاراتی همچنین از مشارکت اتباع دیگر کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن همچون میانمار، مالزی، تایلند، اندونزی، ویتنام، فیلیپین، برونئی، سنگاپور، لائوس و کامبوج در فعالیتهای تروریستی در سوریه خبر داد.

وزارت خارجه مالزی نیز در بیانیه ای با اشاره به اینکه مالزی یک کشور حامی صلح است، تاکید کرد که کوالالامپور از فعالیت های تروریستی یا افراط گرایی توسط اتباع خود چشم پوشی نمی کند و هیچ اقدام تروریستی یا افراطی را از سوی هیچ کس حتی شهروندانش نمی پذیرد.

وزارت خارجه مالزی که با گروههای تروریستی در داخل این کشور مبارزه می کند و حتی چندین نفر را در این رابطه بازداشت کرده تاکید کرد که مالزی خواستار بررسی اتهام مشارکت مالزیایی ها در فعالیت های شبه نظامی سوریه از سوی دمشق شده است.

بر این اساس افراطیون مالزی در حال آموزش استفاده از سلاح توسط گروه تروریستی داعش برای پیوستن به تروریستها در سوریه و عراق بوده و در جریان عملیات انتحاری ماه گذشته عراق توسط یک عضو مالزیایی گروه تروریستی داعش 25 نفر از جمله اعضای یک تیم پلیس کشته شدند.

کد N358593

وبگردی