آفتاب
نوبخت در جمع خبرنگاران:/3/

ساعت کاری در ماه رمضان تغییر نخواهد کرد

ساعت کاری در ماه رمضان تغییر نخواهد کرد

درجریان انتخاب آقای روحانی برخی جریانات سیاسی همکاری داشتند و همواره به نحوی از آقای روحانی حمایت کردند که باید از آنها قدردانی کرد اما در انتخاب رئیس جمهور فصل الخطاب اراده مردم بود.

سخنگوی دولت تقلیل ساعات کاری در ماه رمضان را همواره مورد اعتراض مجلس و رئیس قوه مقننه عنوان کرد و گفت: ما مقید به قانون هستیم و درخصوص تقلیل ساعات کاری ادارات دولتی اختیار نداریم
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص احیای سازمان برنامه گفت: امروز نیز در بحث چگونگی تهیه برنامه ششم رئیس جمهور تاکید داشت که با ساختار تشکیلات فعلی نمی‌توان برنامه مناسب برای دست‌یابی به اهداف سند چشم انداز تهیه کرد.
وی با بیان اینکه ما برای احیای سازمان برنامه نیاز به تغییرات ساختاری داریم گفت: ما دو مدل از سازمان برنامه با عنوان‌های سازمان برنامه و بودجه و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی را تجربه کردیم که هریک کاستی‌های خود را داشته این سازمان امروز باید روزآمد باشد و اشکالات دو سازمان قبل را مرتفع کند. دولت مصمم است سازمان برنامه‌ریزی را متناسب با نظام برنامه‌ریزی احیا کند.
سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که با توجه به گرمای هوا آیا امسال مشکل کمبود آب نخواهیم داشت گفت: براساس آنچه وزیر نفت و نیرو اعلام کرده‌اند ما امیدواریم مشکلی وجود نداشته باشد. گزارشی نیز در این خصوص به دست ما نرسیده است و وزارتخانه‌های مربوطه خود را برای این شرایط مجهز کرده‌اند.
وی در خصوص تغییرات ساعات کاری ادارات دولتی در ماه مبارک رمضان نیز گفت: قانون بر 44 ساعت کار در هفته تاکید دارد. تقلیل ساعات کاری در این ماه همواره مورد اعتراض مجلس و رئیس قوه مقننه بود اما دولت قبل بدون توجه آن را اجرا می‌کرد.
نوبخت باتاکید براینکه ما مقید به قانون هستیم و درخصوص تقلیل ساعات کاری ادارات دولتی اختیار نداریم گفت: البته اگر کارکنان دولت بخواهند از مرخصی استفاده کنند دستگاه‌ها با آن موافقت خواهند کرد.
سخنگوی دولت همچنین از واریز قسط پنجم دارایی‌های بلوکه شده ایران طی یک تا دو روز آینده خبر داد.
وی همچنین درمورد تمهیدات دولت برای اعطای وام‌های ازدواج گفت: به زودی برای شما در خصوص اقداماتی که از دو هفته پیش برای تامین منابع وام ازدواج شروع شده است را اطلاع رسانی می‌کنیم. ساز و کاری تهیه شده که طی آن می‌توانیم با اعطای قرض الحسنه به جوانان مشکلات آنها را تقلیل دهیم.
در ادامه خبرنگاری عنوان کرد که در شرایط فعلی برخی از اصلاح طلبان تلاش می‌کنند که بگویند دولت توسط ما روی کار آمده است موضع دولت در این خصوص چیست؟ که نوبخت پاسخ داد: قطعا بدون اراده مردم هیچ کسی در کشور بر گزیده نمی‌شود. در خصوص آقای روحانی نیز همین مسئله وجود دارد.
وی افزود: البته درجریان انتخاب آقای روحانی برخی جریانات سیاسی همکاری داشتند و همواره به نحوی از آقای روحانی حمایت کردند که باید از آنها قدردانی کرد اما در انتخاب رئیس جمهور فصل الخطاب اراده مردم بود.
نوبخت درخصوص مداخله دولت در بورس گفت: وزارت اقتصاد حسب ضرورت در این خصوص سیاست‌هایی را که بتواند کمک کننده باشد اتخاذ می‌کند. شاید کلمه مداخله در این مورد واژه درستی نباشد اما با سیاست‌گذاری‌های مناسب تلاش می‌شود ثبات بازار بورس حفظ شود.
سخنگوی دولت در خصوص بازیهای تیم ملی فوتبال در برزیل گفت:‌ما در هیات دولت ضمن سپاس فراوان از قهرمانان ورزشی به ویژه فوتبالیست‌ها و والیبالیست‌ها که طی این روزها حماسه آفریدند برای پیروزی تیم‌های ملی دعا می‌کنیم.
نوبخت افزود: قطعا هر چه برای بالندگی تیم‌های ملی در توان ما باشد انجام خواهیم داد چه با اعطای اعتبارات مناسب و چه از طریق دعوت از مربیان کارآزموده که بتوانند استعداد قهرمانان ما را شکوفا کنند.

 

کد N358524

وبگردی