آفتاب

آخرین اخبار و تحولات عراق

آخرین اخبار و تحولات عراق

تهران - ایرنا - گزارش سازمان ملل از کشته شدن بیش از یکهزار نفر از مردم عراق توسط تروریست های داعش و همچنین هلاکت دهها تروریست در این کشور توسط ارتش و نیروهای مردمی عراق از مهم ترین رویدادهای این کشور در 24 ساعت گذشته بوده است.

*سازمان ملل: حملات داعش، جان یکهزار عراقی را گرفته است

سازمان ملل متحد اعلام کرد: از آغاز حملات گروه تروریستی داعش به عراق بیش از یکهزار نفر از مردم این کشور کشته و یکهزار تن دیگر مجروح شده اند.

سازمان ملل در گزارش روز سه شنبه خود تصریح کرد که به احتمال قوی تعداد تلفات بسیار بیشتر از این رقم است.



*نیروهای عراقی ضربات سنگینی به تروریست های داعش وارد کردند

نیروهای عراقی روز سه شنبه در جدیدترین تحولات امنیتی در این کشور توانستند گذرگاه مرزی میان عراق و اردن را تحت کنترل خود در آوردند و ضربات سختی به تروریست های داعش وارد آورند.

نیروهای ارتش عراق موفق شدند گذرگاه ˈطریبیلˈ در مرز میان عراق و اردن را به طور کامل تحت کنترل خود در آورند.



*منابع عراقی: پهپادها به منطقه مرزی القائم عراق حمله کردند

- شبکه های خبری اسکای نیوز و بی بی سی به نقل ازمنابع نزدیک به ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر عراق اعلام کردند: پهپادها به مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه شهرک مرزی ˈالقائمˈ واقع در مرز عراق و سوریه، حمله کرده اند.



*رییس شورای شهر کرکوک عراق ترور شد

تروریست ها ˈمنیر القافلیˈ را در مرکز شهر کرکوک ترور کردند. آنان خودروی حامل وی را هدف آتش قرار دادند.



*ارتش عراق یک منطقه در استان بابل را آزاد کرد

نیروهای ارتش عراق با همکاری افراد داوطلب، منطقه ˈجازیهˈ در شمال استان ˈبابلˈ را بطور کامل از اشغال گروه تروریستی ˈداعشˈ آزاد کردند.

ارتش عراق در این عملیات همچنین موفق شد هشت غیرنظامی را که تروریست های داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کرده بود، آزاد کند.



*ارتش عراق جاده سامرا به بغداد را به کنترل خود درآورد

ˈقاسم عطاˈ سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که ارتش این کشور جاده اصلی ˈسامرا به بغدادˈ را به کنترل کامل خود درآورده است .



*پنتاگون: مواضع داعش را بمباران نمی کنیم

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ˈباراک اوباماˈ رئیس جمهوری آمریکا تصمیمی برای بمباران مواضع گروه های مسلح از جمله گروهک داعش که چند منطقه شمالی عراق را اشغال کرده، نگرفته است.



*عشایر یک سرکرده تروریست ها را در کرکوک به هلاکت رساندند

عشایر اهل تسنن ˈالجبورˈ در منطقه العروبه شهر کرکوک سرکرده گروهک تروریستی موسوم به گردانهای ˈانقلاب 20ˈ را به هلاکت رساندند.

در حمله ارتش عراق به شمال منطقه ˈبلدˈ در جنوب شهر صلاح الدین نیز 10 تروریست داعش به هلاکت رسیده و چهار مخفیگاه مهم آنها منهدم شد.



*دفتر آیت الله سیستانی خبر مخالفت ایشان با نخست وزیری مالکی را تکذیب کرد

دفتر آیت الله سید علی سیستانی شایعات منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر مخالفت ایشان با نخست وزیری ˈ نوری المالکی ˈ برای دوره آینده را تکذیب کرد .

دفتر حضرت آیت الله علی سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق با تکذیب ادعاهای شبکه عربستانی ˈ العربیة حدث ˈ مبنی بر اینکه ایشان خواسته اند نوری المالکی دیگر نخست وزیر عراق نباشد ، اعلام کرد: ایشان به همه به یک چشم می نگرد و این ادعا ها به هیچ عنوان صحت ندارد.

ایرانم/1275
کد N358509

وبگردی