آفتاب

تذکرات کتبی نمایندگان: از تقسیمات کشوری تا تذکر به وزیر اطلاعات

تذکرات کتبی نمایندگان: از تقسیمات کشوری تا تذکر به وزیر اطلاعات

تهران - ایرنا - تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به وزیر کشور خواستار منتفی شدن تقسیم کشور به پنج منطقه و جلوگیری از ایجاد التهاب در کشور شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، احمدعلی مقیمی، احمد جباری، حبیب برومندی، مهرداد بائوج لاهوتی، ناصر کاشانی، علیرضا سلیمی، نادر قاضی پور، سیدمرتضی حسینی، رمضان شجاعی کیاسری و محمدسعید اربابی نمایندگان بهشهر، بندرلنگه، مرودشت، لنگرود، زاهدان، محلات، ارومیه، قزوین، ساری و ایرانشهر این تذکر مشترک را به وزیر کشور مطرح کرده اند.

این 10 نماینده در تذکر خود به عبدالرضا رحمانی فضلی خواستار منتفی شدن طرح تقسیم کشور به پنج منطقه و جلوگیری از ایجاد التهاب در کشور شدند.

همچنین علی اکبر ناصری نماینده بابل در مجلس نیز در تذکری به وزیر کشور بر لزوم بازنگری در تقسیمات کشوری و الحاق استان های شمالی کشور به یک منطقه انتقاد کرد.

علی نعمت چهاردولی نماینده ملایر در تذکری به وزیر کشور از بی توجهی به اجرای آیین نامه فرمانداری های ویژه انتقاد کرد.

جعفر قادری، محمد سقایی، محمدحسین دوگانی، سیدعنایت الله هاشمی، نبی الله احمدی، سیدموسی موسوی، شاهین محمدصادقی، سیدحسین ذوالانوار و نوذر شفیعی نمایندگان شیراز، نی ریز، فسا، سپیدان، داراب، لامرد، کازرون، شیراز و ممسنی نیز در تذکر کتبی مشترکی به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواستار روشن شدن علت عدم پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز شدند.

جعفر قادری، محمدحسین دوگانی، نادر فریدونی، محمد سقایی، نوذر شفیعی، سیدموسی موسوی، سیدحسین ذوالانوار و احمد جباری، نمایندگان شیراز، فسا، فیروزآباد، نیریز، ممسنی، لامرد، شیراز و بندرلنگه در تذکر مشترکی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار رفع مشکل واگذاری تلفن ثابت در استان فارس شدند.

اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان و محمدباقر شریعتی نماینده بهبهان در تذکر مشترکی به وزیر جهاد کشاورزی خواستار بازنگری در قیمت خرید تضمینی خرما شدند و بر ضرورت پرداخت ضرر و زیان وارده به سیفی کاران استان خوزستان تاکید کردند.

فتح الله حسینی نماینده قصرشیرین و موسی احمدی نماینده کنگاور نیز در تذکر کتبی جداگانه ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان شدند.

حسینی در تذکر دیگری به وزیر امور خارجه بر بازگشایی بازارچه مرزی سومار تاکید کرد و در تذکری به رییس جمهوری خواستار تسریع در راه اندازی منطقه آزاد قصر شیرین شد.

احمد جباری نماینده بندرلنگه در تذکری به وزیر کشور و رییس جمهوری پیگیر علت اجرا نشدن قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر ایجاد شهرداری در روستاهای بالای 3500 نفر جمعیت و ارتقای آن به شهر شد.

محمدصالح جوکار نماینده یزد در مجلس نیز در تذکری به وزیر راه و شهرسازی بر لزوم پیگیری و رفع مشکلات تاخیر در پروازهای داخلی تاکید کرد.

علیرضا محجوب و نادر قاضی پور نمایندگان تهران و ارومیه در تذکر کتبی مشترکی به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در اجرای استفساریه تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی مبنی بر محاسبه 7300 روز برای مشاغل سخت و زیان آور شدند.

این دو نماینده در تذکر دیگری به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر اجرای قانون مرخصی 9 ماه زایمان برای بانوان شاغل مشمول قانون تامین اجتماعی تاکید کردند.

قاضی پور در تذکر دیگری به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تسریع در تبدیل وضعیت استخدام مربیان فنی و حرفه ای تاکید کرد.

حمید رسایی و جواد کریمی قدوسی نمایندگان تهران و مشهد در مجلس در تذکری مشترک به وزیر اطلاعات خواستار توضیح درباره علت برگزاری جلسه این وزارتخانه با شورای مرکزی حزب منحله مشارکت شدند.

احمد سالک نماینده اصفهان در تذکری به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر لزوم صدور دستورات لازم برای جلوگیری از گسترش بیماری سالک در شرق استان اصفهان تاکید کرد.

امیر خجسته نماینده همدان نیز در تذکری به وزیر دادگستری خواستار نظارت سازمان تعزیرات حکومتی بر قیمت اجناس در فرودگاه ها و پایانه های مسافربری شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر نیز به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره اجرایی نشدن ماده 48 قانون حمایت از خانواده تذکر داد.

سیام**2025 ** 1418
کد N358466

وبگردی