آفتاب

پروتون مالزی آماده حضور مجدد در بازار خودرو ایران می شود

پروتون مالزی آماده حضور مجدد در بازار خودرو ایران می شود

کوالالامپور- ایرنا - شرکت خودروسازی پروتون مالزی با برگزاری دوره تبادل فرهنگی ایران و مالزی آماده حضور مجدد در بازار خودرو ایران می شود.

به گزارش ایرنا، دوره دو روزه تبادل فرهنگی ایران و مالزی شرکت خودروسازی پروتون روز چهارشنبه در کوالالامپور پایان یافت و برخی از افراد شرکت کننده در این دوره برای ورود مجدد این شرکت به بازار خودرو ایران به کشورمان سفر می کنند.

شانموگان، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت پروتون چندی پیش گفت تولید و مونتاژ خودروهای پروتون در ایران بار دیگر آغاز خواهد شد و قرار است در این کارخانه دو مدل جدید پروتون تولید شود.

مقامات پروتون تاکنون تحریم های غرب را علت خروج از بازار خودرو ایران اعلام می کردند و اکنون قصد دارند با برگزاری دوره های فرهنگی و بررسی وارد بازار خودرو ایران شوند.

نشست پایانی این دوره فرهنگی که 25 نفر از کارکنان پروتون در آن شرکت داشتند روز چهارشنبه در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

علی اکبر ضیائی رایزن فرهنگی ایران در کوالالامپور در نشست با شرکت کنندگان دوره تبادل فرهنگی ایران و مالزی به تاریخ و تمدن ایران اشاره کرد و گفت ایرانیان در رشد و توسعه شاخه های مختلف علم خدمت زیادی انجام داده اند.

وی فرهیختگان، اندیشمندان، فلاسفه و دانشمندان ایران در دوره های مختلف پس از اسلام را مورد اشاره قرار داد و گفت ایرانیان در فقه، کلام، حدیث، نجوم، هندسه، تفسیر، ریاضیات و علوم دیگر تلاش و به جهان خدمت کردند و به توسعه و رشد علم پرداختند.

وی گفت اسلام با ورود به ایران به فرهنگ و تمدن بزرگ و تاریخی ایران غنای بیشتری بخشید و این ورود توسعه گسترده تر علوم را در آن دوران بدنبال داشت.

رایزن فرهنگی ایران در مالزی، گفت کشورهای عربی در ان دوره از تمدن قوی برخوردار نبودند و تمدن ایران بسیار درخشان تر از کشورهای اطراف و عربی بود و به همین دلیل تاثیر اسلام بر توسعه علوم در ایران دو چندان است.

وی در ادامه با تشریح موقعیت فرهنگی و اجتماعی ایران در دوران معاصر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت در ایران انقلابی با محوریت اسلام اتفاق افتاد و نه انقلاب مذهبی و اصول ایران پس از انقلاب اسلام، دفاع از آرمان های فلسطین و مبارزه با استکبار در جهان است.

به گفته وی، تمام اقوام و مذاهب در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و اکنون نیز در توسعه و مدیریت کشور نقش خود را ایفا می کنند.

وی در پایان گفت که ایران کشوری قدرتمند در منطقه و جهان و کشوری توسعه یافته از نظر علم و فناوری است و مالزی نیز به فناوری های خوبی دست یافته است و نباید گذاشت دسیسه های دشمنان بر روابط دو کشور تاثیرگذار باشد.

دکتر ماهاتیرمحمد نخست وزیر اسبق مالزی اخیرا به عنوان رییس جدید شرکت خودروسازی پروتون انتخاب و معرفی شده است.

وی بدنبال آن است تا پروتون را از یک شرکت سازنده خودروهای ارزان قیمت به یک تولیدکننده خودرو مطابق با استاندارد های جهانی تبدیل کند.

یک تحقیق نشان می دهد پروتون برای باقی ماندن در بازر رقابتی خودرو با چالش توسعه فناوری های نوین مواجه است.

این شرکت در نظر دارد در قالب طرح جهانی خودروهای کوچک خود به فروش 530 هزار دستگاه خودرو تا چهار سال آینده یعنی دو برابر تعداد فعلی برسد.

در حال حاضر حدود 600 هزار دستگاه خودرو طی سال در مالزی به فروش می رسد و بازار در حال رسیدن به نقطه اشباع است.

آساق**1611
کد N358424

وبگردی