آفتاب
روزهای پرکار کری در بروکسل و پاریس/

کری با همتایان عرب و اسرائیلی خود دیدار می کند/امکان مطرح شدن موضوع ایران در فرانسه

کری با همتایان عرب و اسرائیلی خود دیدار می کند/امکان مطرح شدن موضوع ایران در فرانسه

وزیر امور خارجه آمریکا که شب گذشته پس از پایان دیدارهای خود در عراق عازم برکسل شده بود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جان کری" شب گذشته با "کاترین اشتون" در بروکسل دیدار و گفتگو کرد. موضوع بحث این دو مقام غربی بحران عراق و تحرکات گروه تروریستی داعش در این کشور بود. 

در همین رابطه وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه نیز قرار است با همتایان خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خصوص عراق بحث و رایزنی کند. 

این گفتگوها در حاشبه نشست امروز ناتو که با موضوع عراق برگزار می شود انجام خواهد شد. 

بر اساس این گزارش، کری فردا پنجشنبه پنجم تیرماه عازم پاریس خواهد شد. برنامه های کری در فرانسه بسیار فشرده خواهد بود چون قرار است ابتدا وی با وزرای خارج کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله عربستان دیدار و گفتگو کند. 

موضوع اصلی گفتگوهای کری با وزرای خارجه اعراب حوزه خلیج فارس، تحولات عراق خواهد بود. 

کری پس از پایان دیدارش با وزیران خارجه اعرب خلیج فارس، با "آویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به گفتگو می نشیند. به نوشته خبرگزاری فرانسه مهمترین موضوعی که در گفتگوهای کری و لیبرمن مورد بحث قرار می گیرد پرونده ربوده شدن یک نوجوان اسرائیلی و واکنش تل آویو در قبال آن خواهد بود. 

رژیم صهیویستی در روزهای اخیر به بهانه ربوده شدن یک نوجوان توسط افراد ناشناس، حملات گسترده ای را علیه فلسطینیان انجام داده است. 

به گزارش مهر، نظر به آنکه رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بویژه عربستان حساسیت زیادی در مورد مذاکرات کشورهای 1+5 و ایران دارند، احتمال مطرح شدن این موضوع در گفتگوهای پاریس بسیار زیاد است.

کد N358374

وبگردی