آفتاب
نوبخت در پاسخ به مهر؛

ساعت کاری در رمضان تغییری نمی کند/ دولت برای افزایش قیمت ها هیچ برنامه های نداشته و نخواهد داشت

ساعت کاری در رمضان تغییری نمی کند/ دولت برای افزایش قیمت ها هیچ برنامه های نداشته و نخواهد داشت

سخنگوی دولت با تاید بر این که دولت در خصوص افزایش قیمت ها هیچ برنامه های نداشته و نخواهد داشت گفت: با توجه به سیاست مهار تورم که در دستور کار دولت است دولت با هیچگونه افزایش قیمتی موافقت نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت در جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر این که گفته شده بود قیمت کالاها و خدمات از اول تیرماه افزایش می یابد و دولت برای جلوگیری یک ماه از افزایش قیمتها تثبیت قیمتها را تمدید کرده است، گفت: هیچ قراری برای افزایش قیمتها نداشتیم و نخواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به سیاست مهار تورم که در دستور کار دولت است با هیچگونه افزایش قیمتی موافقت نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد امروز در جلسه هیات دولت تاکید شد دستگاه های مرتبط دقت داشته باشند تا برخی ها با سوء استفاده از افزایش قیمت سوخت قیمت کالاها را افزایش ندهند و نظارت دقیقی بر عملکرد دستگاه ها داشته باشند.

سخنگوی دولت با بیان این که دولت با هرگونه افزایش قیمت با توجه به سیاست مهار تورم مخالف است گفت: دستگاه هایی که به نوعی متصدی بازار هستند به آنان تاکید شده است که نظارت کافی بر بازار داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر این که آیا پیشنهاداتی از سوی اروپا برای خرید نفت ایران شده است و برای صادرات نفت ایران چه پیشنهادهایی مطرح بوده است گفت: بحث صادرات نفت همچون گذشته است و ما طبق برنامه گذشته صادرات را ادامه می دهیم و هنوز تغییر جدی در خصوص بازارهای نفت به وجود نیامده است.

نوبخت با بیان این که فروش نفت مطابق با برنامه بوده است گفت: ما حتی بیشتر از آن چه که در بودجه پیش بینی شده بود نفت صادر کرده ایم.

سخنگوی دولت همچنین در مورد حمایت غذایی از اقشار کم درآمد گفت: در جلسه امروز هیات دولت بالغ بر 187 میلیارد تومان به وزارت تعاون تخفیف داده شد تا هفته آینده بتواند مرحله نخست این حمایت غذایی را نسبت به اقشار کم درآمد اجرا کند.

وی همچنین در خصوص ساعت کاری ادارات در ماه مبارک رمضان گفت: قانون کار به 44 ساعت کار در هفته تاکید دارد و در گذشته نیز تغییر ساعات کار ادارات مورد ایراد مجلس بود ولی دولت قبلی بدون توجه به انتقادات ساعت کاری را تغییر می داد.

نوبخت افزود: به دلیل آن که این دولت مقید به قانون است لذا ما اختیاری نداریم که ساعت کاری را تقلیل دهیم اما کارمندانی که از ادارات خود مرخصی بخواهند دستگاه ها باید نهایت همکاری را داشته باشند.

کد N358348

وبگردی