آفتاب
مدیرکل روابط عمومی قوه قضاییه:

در سریال‌ها و فیلم‌ها مسائل حقوقی آموزش داده نمی‌شود

در سریال‌ها و فیلم‌ها مسائل حقوقی آموزش داده نمی‌شود

مدیرکل روابط عمومی قوه قضاییه گفت: به مسائل حقوقی در جامعه بیشتر پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، حسن رحیمی در حاشیه کلید خوردن سریال «کپی برابر اصل» در کانون سردفترداران، اظهار کرد: سال‌ها پیش بسیار تلاش کردیم که آنچه پیرامون مسائل حقوقی ساخته می‌شود به بهترین نحو لحاظ شود. متأسفانه در برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها اطلاعات درست حقوقی به مردم ارائه نمی‌شد و در واقع به نوعی کپی‌برداری از فیلم و سریال‌های خارجی بود.

رحیمی خاطرنشان کرد: پیش از این سریالی که از بیان نامش خودداری می‌کنم در تلویزیون با موضوع پلیسی و قتل در حال پخش بود که داستان جور دیگری قرار بود تمام شود که ما با کمک‌های قوه قضاییه آن را به سامان رساندیم.

مدیرکل روابط عمومی قوه قضاییه اظهار کرد: طی 5 سال گذشته تلاش کردیم برنامه‌هایی که درباره مسائل حقوقی ساخته و پخش می‌شود به مردم آگاهی بدهد، اما متاسفانه در سریال‌ها و فیلم‌ها به مردم مسائل حقوقی آموزش داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه با ساخت برنامه‌های مشارکتی مخالف هستم، گفت: ساخت برنامه‌های مشارکتی با صدا و سیما را قبول ندارم، به دلیل اینکه بر اساس برنامه‌ پنجم توسعه، صدا و سیما ملزم به آگاهی بخشی در خصوص مسائل حقوقی و قضایی است.

رحیمی ادامه داد: هر چه آگاهی مردم افزایش یابد به همان میزان جرایم کاهش می یابد. ما آمادگی داریم به فیلمسازان و کارگردانان در این زمینه مشاوره رایگان دهیم.

انتهای پیام

کد N358248

وبگردی