آفتاب

شوشتری: هدف گروهک داعش انحراف افکار عمومی از فلسطین است

شوشتری: هدف گروهک داعش انحراف افکار عمومی از فلسطین است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هدف گروهک تروریستی داعش را انحراف افکار عمومی جهان از فلسطین دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هادی شوشتری در نطق میان دستور خود در جلسه‌ی علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: ظهور گروهک تروریستی داعش، در بخشی از جغرافیای جهان اسلام یکی از خطرات بزرگی است که در فراروی جهان اسلام قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این گروهک که دستش به خون صدها انسان معصوم و بیگناه آلوده است، با هدف انحراف افکار عمومی، از اولویت اول مسلمین یعنی قدس شریف و فلسطین که آرمان همه‌ی آزادی‌خواهان جهان اسلام است، چنین اقدامات وحشیانه‌ای انجام می‌دهد که لازم است در عرصه‌ی دیپلماسی و با فعال سازی مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی نسبت به رفع و دفع این پدیده خطرناک اقدام نمود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: دو نگاه به فعل و انفعالان درعرصه‌ی جهانی و محیط منطقه‌ای ما را به این استنتاج منطقی می‌رساند که باید با انسجام بخشی به وضعیت داخلی حضوری موثر و کارآمد در عرصه‌ی جهانی و منطقه‌ای داشته باشیم.

شوشتری همچنین بیان کرد: شاهدیم که بعضا در مجامع و تریبون‌های عمومی و با ادبیاتی نامناسب با رئیس جمهور که خود از مبارزان قبل از انقلاب و مجتهدی از حوزه‌ی علمیه قم و با چهره آکادمیک هستند برخورد می‌شود که از همه‌ی فعالان سیاسی ، مدیران، صاحبان فکر و نظر می‌خواهیم که فرصت و وقت خود را صرف پویایی سیستم در عرصه‌های مختلف کند.

نماینده‌ی مردم قوچان در مجلس در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: فرآیند این مذاکرات در حال حاضر به بخش پیچیده‌ی خود یعنی نگارش متن رسیده است که در حقوق معاهدات بین‌المللی سخت‌ترین بخش محسوب می‌شود که محل تجلی دیدگاههای مختلف موافقت‌ها و مخالفتها می‌باشد و اصل مذاکرات هسته‌ای طی فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری در مراجع بالا دستی از قبیل شورای عالی امنیت ملی و در چارچوب اصل 176 قانون اساسی به این مرحله رسیده است.

این نماینده‌ی مجلس با بیان اینکه در عرصه‌ی اقتصادی یکی از چالش‌های فرارو نرخ بالای بیکاری جوانان و دانش آموختگان دانشگاهها است تصریح کرد: ستاد اقتصادی دولت باید با فوریت نسبت به ارائه راه حل‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت به مهار بحران بیکاری اقدام نماید.

شوشتری همچنین توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای را از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی دانست واظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس داده‌های سیستم اطلاعات جغرافیایی هفدهمین کشور جهان در گستره‌ی محیطی است واز حیث استقرار جغرافیایی در چهار راه حوادث جهان قرار دارد.

نماینده‌ی مردم قوچان در پایان با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری خصوصی به برخی مشکلات حوزه‌ی انتخابیه خود اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N358219

وبگردی