آفتاب
بهره‌برداری از قطب تکنولوژي آموزش پزشکي

اطلس سه بعدي تعاملي و آناتومی بدن انسان طراحی می شود

اطلس سه بعدي تعاملي و آناتومی بدن انسان طراحی می شود

ساختمان قطب تکنولوژی آموزشی در پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره برداری رسید و طراحی اطلس سه بعدي تعاملي و استريوسکوپيک آناتومی بدن انسان در این قطب در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، این ساختمان به منظور تمرکز برنامه های قطب تکنولوژی آموزش در پزشکی و گسترش فعالیتها در زمینی به مساحت 200 متر مربع در مجاورت مرکز مهارتهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واقع در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) به بهره برداری رسید.

دکتر عباس مکارم رئیس قطب تکنولوژی آموزشی در پزشکی کشور به تشریح فعالیتهای انجام شده در این قطب پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دلیل فعالیتهای گسترده در زمینه آموزش پزشکی در سال 88 مسئولیت قطب آموزشی در پزشکی کشور را برعهده گرفت.

وی ارائه طرح آموزشی "طراحی اطلس سه بعدي تعاملي و استريوسکوپيک آناتومی بدن انسان"، طراحی "فرم پیشنهاد طرح آموزشی"، طراحی فرایند دریافت و بررسی طرح های ارائه شده به دبیرخانه قطب، ساخت نرم افزار شناسایی داروها از طریق ویژگی های ظاهری و همچنین علائم مسمومیت و روش درمان آنها و ساخت سخت‌افزار شناسایی داروها بر اساس database تهیه شده، ساخت دستگاه شبیه ساز فضایی و لمسی کار ترمیمی دندانپزشکی جهت آموزش و ارزشیابی دانشجویان را از جمله اقدامات این قطب عنوان کرد.

مکارم، همچنین از طراحي و تدوين کوريکولوم رشته کارشناسي ارشد تکنولوژي آموزشي در پزشکي در این قطب خبر داد و اظهار داشت: این رشته به عنوان نخستین رشته آموزشی در این زمینه در سال جاری به تصویب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسید.

رئیس قطب تکنولوژی آموزشی در پزشکی کشور خاطر نشان کرد: طراحی اطلس سه بعدی تعاملی و استريوسکوپيک آناتومی بدن انسان، ساخت شبیه ساز آموزشی مراقبت های ادغام یافته سلامت مادران بر اساس دستورالعمل کشوری، راه اندازی سامانه پرسش و پاسخ آموزشی از طریق پیام کوتاه تلفن همراه، طراحی مدل سه بعدی تعاملي و استريوسکوپيک چشم انسان، طراحی و ساخت قطعات مصرفی مانکن های Skill Lab، ساخت عینک محافظ جراح در اتاق عمل با قابلیت فیلم برداری برای مصارف آموزشی، راه اندازي سامانه E-Portfolio در دانشکده پزشکي و پيگيري راه اندازي آزمایشگاه تحقیقات تکنولوژي آموزشي از جمله برنامه های انجام شده و در دست اجرا در این مرکز به شمار می رود.

کد N358194

وبگردی