آفتاب

خانواده قربانیان حادثه امروز قطار در هند غرامت می گیرند

خانواده قربانیان حادثه امروز قطار در هند غرامت می گیرند

دهلی نو - ایرنا - در پی حادثه بامداد امروز چهارشنبه و خارج شدن قطار نزدیک ایالت بیهار هند که دست کم چهار کشته برجا گذاشته است ، وزیر حمل و نقل ریلی هند اعلام کرد به خانواده قربانیان حادثه غرامت پرداخت می کند.

به گزارش ایرنا و به گفته مقامات محلی در این حادثه که حدود 2 و پانزده دقیقه بامداد چهارشنبه به وقوع پیوست، یک قطار سریع السیر مسافربری در شرق این کشور از ریل خارج شد و دست کم چهار نفر کشته شدند.

این قطار از دهلی نو به سمت شهر ˈدیبروگارهˈ در شمال شرقی هند در حرکت بود که نزدیک منطقه ˈچهاپراˈ در فاصله 75 کیلومتری ˈبیهار پتاناˈ در ایالت بیهار در شرق این کشور از ریل خارج شد.

با خارج شدن قطار از ریل 11 واگن این قطار واژگون شد.

برخی منابع از احتمال خرابکاری در این حادثه خبر داده اند.

مسئولان راه آهن هند تاکنون کشته شدن چهار نفر و مجروح شدن 8 نفر دیگر را تایید و اعلام کرده اند : احتمال دارد شورشیان چپ گرا در وقوع حادثه دست داشته باشند.

امدادگران مسافران سرگردان این قطار را به نزدیک ترین ایستگاه راه آهن منتقل کردند.

ˈساداناندا گووداˈ وزیر حمل و نقل ریلی هند در پی این حادثه اعلام کرد به خانواده هریک از قربانیان این حادثه مبلغ 200 هزار روپیه و به مجروحانی که آسیب شدید دیده باشند 100 هزار روپیه پرداخت می کند.

این چندمین حادثه ریلی در سه ماه اخیر در هند می باشد که به کشته شدن چندین نفر منجر شده است.

حدود یک ماه پیش نیز دراثر برخورد یک قطار مسافربری سریع السیر با یک قطار باری متوقف شده در یک ایستگاه خط آهن در شمال هند 20 نفر کشته شدند.

برخی مقامات هند معتقدند بسیاری از حوادث ریلی در این کشور به علت فرسودگی ناوگان ریلی رخ می دهد.

دولت جدید هند این هفته با افزایش دادن قیمت بلیت قطارها اعلام کرد قصد دارد ناوگان فرسوده حمل و نقل ریلی این کشور را بازسازی و نوسازی کند.

آساق ** 2167**1392
کد N358100

وبگردی