آفتاب

عربستان: رنج ملت فلسطین از طولانی‌ترین رنج‌ها در جهان است

عربستان: رنج ملت فلسطین از طولانی‌ترین رنج‌ها در جهان است

عربستان تاکید کرد: رنج و سختی که مردم فلسطین متحمل شده‌اند، همواره از طولانی‌ترین رنج و سختی‌های این جهان و طولانی‌ترین اشغالگری در تاریخ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری بوابة الاهرام، "فیصل بن حسن طراد"، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در نشست شورای حقوق بشر در خصوص اوضاع اراضی فلسطین اشغالی اظهار کرد: مردم فلسطین بیش از 60 سال مدام است که تحت سیطره رژیم اشغالگر اسرائیل و نقض مداوم حقوق بشر از سوی این رژیم هستند و در رنج و سختی به سر می‌برند و متاسفانه گویا این همه رنج و سختی کافی نیست تا اتحادیه اروپا و تعدادی دیگر از کشورهای غربی قانع شوند تا به این مساله مهم یعنی حقوق مردم فلسطین توجه کنند.

طراد در سخنانی در خصوص اوضاع حقوق بشر در فلسطین اشغالی در شورای حقوق بشر نسبت به تصمیم اتحادیه اروپا و بعضی از کشورهایی که اقدامات اسرائیل را تایید می‌کنند اظهار ناخرسندی کرد و افزود: این مساله بیانگر این است که همواره تلاش‌هایی برای به حاشیه راندن و نادیده گرفتن بند هفتم که در خصوص اوضاع مردم فلسطین است انجام می‌گیرد و به این ترتیب این مساله راه را برای مقامات اشغالگر اسرائیلی باز گذاشته تا به نقض قوانین بین المللی ادامه دهند و گویا اسرائیل در قبال قوانین بین‌المللی از مصونیت برخوردار است.

نماینده عربستان در سازمان ملل تصریح کرد: عربستان به هیچ وجه به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که حقوق مردم فلسطین را نادیده بگیرد و همواره وظیفه عربستان طبق قوانین بین‌المللی پایان دادن به اشغال و محدود کردن سیاست‌های دوگانه است.

طراد مجددا تاکید کرد: عربستان برای پایان دادن به فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل در خاک فلسطین و اجرای قطعنامه‌های بین‌الملل به ویژه قطعنامه 465 و 497 شورای امنیت که بر قانونی نبودن شهرک‌سازی‌ها و لزوم نابودی شهرک‌ها استوار است تاکید و نهایت تلاش خود را خواهد کرد.

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در پایان سخنانش به مردم فلسطین به خاطر آشتی و تشکیل دولت توافقی تبریک گفت.

وی ضمن تبریک به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وی را به انجام تلاش‌هایی به منظور پایان دادن به رنج مردم فلسطین و تشکیل دولتی تداوم‌دار در آینده تشویق کرد.

انتهای پیام

کد N358098

وبگردی