آفتاب

تظاهرات ضد آمریکایی کشاوزان کره شمالی‌

تظاهرات ضد آمریکایی کشاوزان کره شمالی‌

هزاران تن از کشاورزان کره شمالی در جنوب پیونگ یانگ دست به راهپیمایی زدند تا تعهد خود را نسبت به گرفتن انتقام از آمریکا به دلیل دخالت در جنگ کره اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، این راهپیمایی یک روز پیش از شصت و چهارمین سالگرد جنگ سه ساله دو کره برگزار شد.

هزاران تن از کارگران و کشاورزان کره شمالی در حالی که دست راست خود را مشت کرده‌ بودند متعهد شدند تا از آمریکا به دلیل دخالت در جنگ 1950 تا 1953 کره انتقام بگیرند.

این جنگ در 25 ژوئیه 1950 و با ورود تانک‌های ساخت شوروی در اختیار ارتش کره شمالی به همسایه جنوبی‌اش آغاز شد، جنگی که در آن بیش از 30 هزار سرباز آمریکایی کشته شدند. در سئول نیز کهنه سربازان جنگ از کره جنوبی و آمریکا گردهم آمدند تا در مراسمی یاد کشته شدگان را گرامی بدارند.

در همین حال، انتشار تصویری بدون تاریخ در روزنامه رودونگ سیمون،‌ در روز چهارشنبه، نشان می‌دهد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از یک کارگاه ساختمانی برای کودکان یتیم در پیونگ یانگ بازدید می‌کند.

این تصاویر کمی پس از آن منتشر شد که یکی از سخنگوهای دولت کره شمالی فیلم جدید جیمز فرانکو و سث روگن به نام "مصاحبه" را مورد انتقاد قرار داد، فیلمی که نشان می‌دهد این دو نفر تلاش می‌کنند تا رهبر کره شمالی را ترور کنند.

در این فیلم، فرانکو و روگن نقش یک میزبان برنامه تلویزیونی و یک تهیه کننده را ایفا می‌کنند که برای مصاحبه با کیم جونگ اون انتخاب شده‌اند. نقش رهبر کره شمالی را راندال پارک، بازیگر آمریکایی متولد کره ایفا می‌کند.

لیزی کاپلان، بازیگر نقش جاسوس در این فیلم با اعلام اینکه کره شمالی خطرناک ترین کشور در زمین است، گفت: کیم جونگ اون باید متوقف شود چرا که مردمش هر آنچه را که او می‌گوید باور دارند.

کیم میونگ چول، سخنگوی غیررسمی پیونگ یانگ و مدیر اجرایی مرکز صلح کره شمالی – آمریکا با ابراز ناامیدی از این فیلم گفت: توطئه ترور در فیلم مصاحبه نشانگر سیاست خارجی از روی استیصال است این کنایه و دو پهلوگویی ویژه و خاص در روند داستان وجود دارد و نشان دهنده استیصال دولت و جامعه آمریکاست. فیلم درباره ترور یک رهبر خارجی بازتابی از آن چیزی است که آمریکا در افغانستان،‌عراق، سوریه و اوکراین انجام داده است و ما را به یاد ترور جان اف کندی، رئیس جمهور پیشین آمریکا و سایر آمریکایی‌ها می‌اندازد.

وی افزود:‌ ترورهای سیاسی آمریکا باید باعث نگرانی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا شود. در حقیقت اوباما باید مراقب باشد، ارتش ایالات متحده می‌خواهد او را هم بکشد.

سخنگوی غیر رسمی دولت پیونگ یانگ افزود: سری فیلم‌های جیمز باند شخصیت‌های خوبی دارد و این فیلم‌ها بیشتر لذت بخش هستند. فیلم مصاحبه ساخته آمریکا را نمی‌توان با فیلم‌های انگلیسی که واقع گرایانه و بهتر هستند، مقایسه کرد.

کره شمالی

کره شمالی

کره شمالی

کره شمالی
کد N358063

وبگردی