آفتاب
مدیر زندان رجایی‌شهر:

برای جلوگیری از ارتکاب جرم باید به علل وقوع آن توجه کرد

برای جلوگیری از ارتکاب جرم باید به علل وقوع آن توجه کرد

مدیر زندان رجایی شهر گفت: برای جلوگیری از ازدیاد ارتکاب جرایم در هر جامعه‌ای ابتدا باید محیط اجتماعی و نوع جرم را شناخت و به علل وقوع آن توجه کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد مردانی در مراسم اعطای گواهینامه آموزش‌های قرآنی و مهارت‌های اجتماعی سه ماهه اول سال گفت: برای جلوگیری از ازدیاد ارتکاب جرایم در هر جامعه ابتدا باید محیط اجتماعی و نوع جرم را شناخت و به علل وقوع آن توجه کرد تا از طریق آموزش صحیح، ایجاد محیط سالم و بازآموزی روش زندگی درست، ایجاد مؤسسات درمانی برای شناخت و درمان مشکلات و مسائل روانی- اجتماعی مجرمین و افزایش برنامه‎های تربیت‎بدنی و ورزش، شانس بازگشت مجدد این افراد ناسازگار و بزهکار را به جامعه و زندگی عادی بیشتر کرد.

مدیر زندان رجایی شهر ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری، کلاس‌های فرهنگی در 15 رشته قرآنی شامل روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، تفسیر، درک مفاهیم، حفظ های یک جز، سه جزء، پنج جزء، 10جزء، 15جزء، 20جزء، حفظ کل قرآن، قرائت تخصصی و نیز اذان با شرکت 488 نفر مددجو، 20 کارمند و 50 سرباز وظیفه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: سه مسابقه در داخل زندان، دو مسابقه در سطح استان تهران و یک مسابقه در سطح کشوری برگزار شده که در این مسابقات جمعاً 204 نفر شرکت داشتند. گروه تواشیح نیز تحت نظر اساتید در برنامه ها و مسابقات شرکت می‌کند.

رئیس کمیته کاهش آسیب زندان افزود: بخش دیگر آموزشهای فرهنگی، کلاسهای عقیدتی و احکام است که در این بخش، احکام سطح یک، دو و سه، اصول اعتقادات سطح یک، دو و سه و اندیشه های اخلاقی 1 تدریس می‌شود.

انتهای پیام

کد N358040

وبگردی