آفتاب

جام جهاني 2014 در برزيل / امشب : ايران مجوز صعود را از بوسني مي گيرد ، وحشت در گروه 5

جام جهاني 2014 در برزيل / امشب : ايران مجوز صعود را از بوسني مي گيرد ، وحشت در گروه 5

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال - برزیل 2014 امشب و بامداد فردا با 4 دیدار دور گروهی پیگیری می شود و تیم ملی فوتبال ایران برای کسب مجوز صعود به پیروزی برابر تیم بوسنی و شکست نیجریه امیدوار است. در گروه 5 نیز هر 4 تیم برابر صعود می جنگند.

به گزارش فیفا ، نتایج و برنامه این مسابقات به شرح زیر است :
* گروه 4 :
انگلیس 0 - 0 کاستاریکا
--
ایتالیا 0 - 1 اروگوئه (گل : دیه گو خودین در دقیقه 81)
در جدول گروه 4 صعود تیم های کاستاریکا با 7 و اروگوئه با 6 امتیاز اول و دوم شدند و به دور بعد راه یافتند.تیم ایتالیا با 3 و انگلیس بدون امتیاز سوم و چهارم شدند و از دور رقابت ها کنار رفتند.
--
* گروه 3‌ :
ژاپن 1 - 4 کلمبیا
خوآن کوادرادو در دقیقه 17 (پنالتی) ، خاکسون مارتینس در دقایق 55 و 82 و خامس رودریگس در دقیقه 90 چهار بار دروازه تیم ژاپن را گشودند و شین جی اوکازاکی در دقیقه 1 + 45 (پنالتی)
گل ژاپن را به ثمر رساند.
--
یونان 2 - 1 ساحل عاج
- برای یونان ، آندریاس ساماریس در دقیقه 42 و گئورگیوس ساماراس در دقیقه 3 + 90 (پنالتی) گلزنی کردند و تک گل ساحل عاج را ویفرد بونی در دقیقه 74 به ثمر رساند.
در گروه سه تیم های کلمبیا با 6 و یونان با 4 امتیاز به یک هشتم نهایی راه یافتند و تیم های ساحل عاج با 3 و ژاپن با یک امتیاز حذف شدند.
با این نتایج در دور یک هشتم نهایی برزیل با شیلی روبرو می شود و هلند به مصاف مکزیک خواهد رفت.همچنین اروگوئه با کلمبیا و کاستاریکا با یونان دیدار می کنند.
--------------------
** برنامه :
* چهارشنبه 4 تیر :
* گروه 6 :
آرژانتین - نیجریه (ساعت 20:30 - ورزشگاه بیراریو شهر پورتوآلگره)
داور‌: نیکولا ریتسولی از ایتالیا
دو تیم تا کنون 6 بار با هم روبرو شده اند که تیم نیجریه یک بار و آرژانتین 4 بار برنده بوده اند.در این دیدارها نیجریه 6 و آرژانتین 8 گل به ثمر رسانده اند.بیادماندنی ترین تقابل این دو تیم در جام جهانی 1994 با برتری 2 - 1 آرژانتین خاتمه یافت.
-
ایران - بوسنی و هرزگوین (ساعت 20:30 - ورزشگاه فونته نووا شهر سالوادور)
داور :
کارلوس ولاسکو کاربایو از اسپانیا با کمک روبرتو آلونسو فرناندس و خوآن یوسته هر دو از اسپانیا و انریکه اوسس از شیلی
دو تیم قبلا 6 بار با هم روبرو شده اند که ایران 4 بار به پیروزی رسیده و تیم بوسنی نیز یک بار به پیروزی رسیده اند.
هرگز موفق به برد برابر تیم ایران نشده است.در این دیدارها ایران 17 بار دروازه بوسنی را گشوده است و 10 گل دریافت کرد.بهترین پیروزی های تیم ایران برابر بوسنی در سال 1380 با برتری 4 - 0 و 1385 با برتری 5 - 2 به ثبت رسیده است.تیم بوسنی نیز در سال 1372 با نتیجه 3 - 1 ایران را مغلوب کرد.
در جدول گروه شش تیم آرژانتین با 6 امتیاز صعود خود را به دور یک هشتم نهایی مسجل کرده است و تیم های نیجریه با 4 و ایران با یک امتیاز بخت صعود دارند.تیم بوسنی و هرزگوین بدون امتیاز عملا حذف شده است.
تیم ایران برای صعود از این گروه به پیروزی برابر بوسنی - ترجیحا با بیش از یک گل یا تفاضل گل بالاتر - و شکست نیجریه برابر آرژانتین نیازمند است.در صورتی که تفاضل گل و گل زده تیم های ایران و نیجریه برابر شود قرعه کشی تکلیف تیم دوم صعود کننده را مشخص خواهد کرد.
--
* پنجشنبه 5 تیر :
* گروه 5 :
هُندوراس - سوییس (ساعت 30 دقیقه بامداد - ورزشگاه آمازونیا در شهر مانائوس)
داور‌: نستور پیتانا از آرژانتین
دو تیم قبلا یک بار با هم روبرو شده اند که به تساوی بدون گل دست یافتند.
--
اکوادور - فرانسه (ساعت 30 دقیقه بامداد - ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو)
داور :
نوماندی یز دوئه از ساحل عاج
دو تیم قبلا یک بار با هم روبرو شده اند که تیم فرانسه با 2 گل به برتری رسیده است.
در جدول گروه 5 جام جهانی تیم فرانسه با 6 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم های 3 امتیازی اکوادور ، سوییس و هندوراس دوم تا چهارم هستند و همگی بخت صعود دارند.
کد N357987

وبگردی