آفتاب

ساکی: حذف ایتالیا طبیعی و منطقی بود

ساکی: حذف ایتالیا طبیعی و منطقی بود

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا وداع زودهنگام این تیم با جام جهانی را کاملا طبیعی و منطقی می‌داند. او می گوید باشگاه‌های ایتالیایی در لیگ های اروپایی نتایج ضعیفی کسب کردند و طبیعی بود که تیم ملی هم ضعیف ظاهر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی فوتبال ایتالیا با شکست برابر اروگوئه از جام جهانی برزیل حذف شد و نتوانست جواز صعود به دور بعد را به دست آورد تا بعد از اسپانیا دومین تیم بزرگی باشد که با این رقابت‌ها وداع زودهنگامی داشت.

شاگردان پراندلی در سومین بازی خود با یک گل برابر اروگوئه تن به شکست دادند. البته اخراج مارکیزیو در رقم خوردن این نتیجه تاثیر بسزایی داشت. آریگو ساکی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا معتقد است که حذف آتزوری از جام‌جهانی یک امر طبیعی بوده است. او در گفت‌وگو با یکی از شبکه های تلویزیونی ایتالیا این گونه سخن گفت: ایتالیا برابر اروگوئه تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این اصلا برای من عجیب نبود بلکه کاملا با منطق فوتبالی سازگار بود. در فصلی که گذشت همه تیم های باشگاهی ایتالیایی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا نتایج ضعیفی کسب کردند و نتوانستند به مراحل بالاتری صعود کنند. طبیعی بود که تیم ملی هم که از بازیکنان باشگاهی تشکیل می شود نتواند در جام جهانی نتایج خوبی کسب کند و به دور بعد راه یابد.

او افزود: من پیش از این هم به همه هشدار دادم که میلان و یوونتوس نمی توانند به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند و این گونه هم شد چرا که هم میلان و هم یوونتوس عملکرد ضعیفی داشتند و به راحتی از دور رقابت ها کنار رفتند. پیش از جام جهانی هم گفتم که ایتالیا نمی تواند در این رقابت ها نتایج خوبی کسب کند و این گونه هم شد. شاگردان پراندلی نتوانستند نتایج خوبی را به دست آوردند و وداع زودهنگام آنها با این رقابت ها طبیعی و منطقی بود.

در گروهی که ایتالیا در آن حضور داشت کاستاریکا همه را شگفت زده کرد و با 7 امتیاز به عنوان تیم نخست به دور بعد صعود کرد. اروگوئه هم با شش امتیاز به عنوان تیم دوم به دور بعد راه یافت اما انگلیس و ایتالیا دو تیم سرشناس اروپایی راه به جای نبردند و نتوانستند جواز صعود به دور بعد را به دست آورند تا ناکامی تیم‌های اروپایی در این تورنمنت کاملا هویدا شود.

انتهای پیام

کد N357955

وبگردی