آفتاب
توسط پژوهشکده باقرالعلوم (ع) انجام می‌شود

انتشار 6 موسوعه در مورد ائمه اطهار (ع)

انتشار 6 موسوعه در مورد ائمه اطهار (ع)

مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از انتشار 6 موسوعه در مورد ائمه اطهار (ع) در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: تنظیم نهائی موسوعه‌های حضرت زهرا، امام مجتبی، امام سجاد، امام هادی، عسکری (علیهم السلام) و حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه) صورت گرفته و جهت انتشار تحویل واحد نشر شده است.

وی افزود: در موسوعه جدید حضرت صدیقه سلام الله علیها حدود 90 حدیث به چاپ اول آن و به موسوعه امام مجتبی(ع) حدود 400حدیث اضافه شده است.

اسماعیلی با ارائه توضیحاتی در مورد باقی موسوعه‌ها خاطرنشان کرد: از دیگر موسوعه‌های آماده نشر، موسوعه حضرت سجاد (ع) است که این اثر پر برکت با دگرگونی‌های لازم برای اولین بار جهت نشر به دفتر پژوهشکده تقدیم شد.

این مدیر پژوهشی تصریح کرد: موسوعه امام هادی(ع) با اضافه شدن حدود 130 حدیث و امام عسکری(ع) حدود 180 حدیث برای بار دوم آماده نشر شد و موسوعه کلمات امام عصر(ع) آخرین موسوعه از سلسله موسوعه‌های کلمات معصومین(ع) بود که در هفت فصل با 332 سخن و در 528 صفحه، تنظیم و تکمیل شد.

مدیر گروه حدیث پژوهشکده تاکید کرد: در این مرحله بخشی از احادیث افزوده شده به موسوعه حضرت زهرا و امام مجتبی(ع) و همچنین مقدمه‌های بخش عربی به زبان فارسی ترجمه شد.

این مدیر پژوهشی خاطرنشان کرد: تنظیم و تطبیق احادیث تمام موسوعه‌های بخش فارسی با بخش عربی از دیگر فعالیت‌های این گروه در سال 92 بود.

اسماعیلی تصریح کرد: طرح جدید پیشنهادی به گروه حدیث تدوین و جمع آوری خطبه‌های حضرات معصومین(ع) در یک مجموعه بود که مطالعه همه جانبه این طرح و تهیه پیش نویس آن در آخرین روزهای پایان سال 92 شروع شد که هم اکنون در حال انجام است.

انتهای پیام

کد N357902

وبگردی