آفتاب

هشدار چنی در مورد وقوع حمله‌ای بدتر از 11 سپتامبر 2001/ انتقاد دوباره از اوباما

هشدار چنی در مورد وقوع حمله‌ای بدتر از 11 سپتامبر 2001/ انتقاد دوباره از اوباما

معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بر این باور است که پیش از پایان این دهه ممکن است که حمله‌ای تروریستی حتی بدتر از آنچه در 11 سپتامبر 2001 رخ داد، به وقوع بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیک چنی، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه با برنامه رادیویی "هاف هیوت" در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این دهه بدون حمله گسترده‌ای به خاک آمریکا پایان یابد گفت: من تردید دارم.

چنی افزود: گمان می‌کنم حمله دیگری انجام خواهد شد و حمله بعدی بسیار کشنده‌تر از حمله اول خواهد بود. شما می‌توانید تصور کنید که چه اتفاقی ممکن است رخ دهد. اگریک قطعه هسته‌ای قاچاق شود و در یک محموله کشتی به نزدیکی واشنگتن منتقل شود.

این مقام سابق دولت جورج بوش گفت که در صورت وقوع یک حمله هسته‌ای، طرح دوران جنگ سرد برای دولت قانون اساسی باید احیا شود. طبق آن اختیار دولتی بر پایه قانون اساسی خواهد بود.

وی افزود: در واقع ما برای این شرایط آموزش دیده‌ایم که چطور در صورتی تسلیحات هسته‌ای شوروی سابق بر روی کشورمان افتاد، دولت را نجات دهیم.

دیک چنی و دخترش لیز هفته گذشته شروع بهکار "اتحاد برای یک آمریکای قوی" را اعلام کردند که به گفته آن‌ها سازمانی است که از بازگشت قدرت و اختیارات آمریکا حمایت می‌کند. این سازمان قرار است که از سیاست‌های باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرده و سیاست‌هایی که برای حفاظت از این کشور لازم است، حفظ کند.

وی بار دیگر از اوباما درباره عملکردش در عراق انتقاد کرد و گفت: ناآرامی‌های عراق تنها تهدیدی برای عراق نیست بلکه یک تهدید برای آمریکایی‌ها نیز محسوب می‌شود. چرا که القاعده و سایر گروه‌های تروریستی می‌توانند از این کشور به عنوان پناهگاهی امن استفاده کرده و حملاتی شبیه 11 سپتامبر علیه آمریکا و متحدانش انجام دهند.

وی گفت: یکی از مقام‌ها بر روی نقشه عراق و سوریه دست گذاشت و به ما نشان داد که استان الرقة در شمال سوریه تا استان الانبار در غرب عراق به کنترل شبه نظامیان در خواهد آمد و القاعده در حال ساخت پناهگاه‌های امن و کمپ‌های آموزشی در این مناطق است. آیا آمریکایی‌ها نباید به این موضوع توجه کنند؟ رئیس جمهوری ما که به آن اهمیت نمی‌دهد. عراق در آستانه سقوط به دست شبه نظامیان تندرو است و آقای اوباما درباره تغییرات آب و هوا صحبت می‌کند.

چنی خاطر نشان کرد: تروریستها بیش از هر زمان دیگری در تاریخ در حال کنترل منابع و اراضی هستند و اوباما می‌رود گلف بازی. او خیلی سرخوشانه ناآگاه است و یا به حقیقت بی‌توجه است که القاعده خطری واضح علیه ایالت متحده آمریکاست.

انتهای پیام

کد N357895

وبگردی