آفتاب

اعرابی: والیبال شانس صعود دارد

اعرابی: والیبال شانس صعود دارد

کارشناس والیبال در آستانه بازی تیم‌های ایران ولهستان گفت: شانس کسب پنج امتیاز از لهستان و صعود به دور دوم را داریم.

فرهاد اعرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: شرایط طوری پیش رفت که ایتالیایی ها در مقطعی فکر کردند به حد کافی امتیاز گرفته اند. ما شش امتیاز ارزشمند از حریف این تیم گرفتیم که خیلی برای صعود تعیین کننده بود. به نظرم شانس زیادی داریم که پنج امتیاز از لهستان در ایران بگیریم. شانس آوردیم که هر دو مسابقه اول در تهران انجام می شود. می توانیم با استفاده از حق میزبانی موفق باشیم. الان سه الی چهار هفته است که بازیکنان ایران در خانه بازی می کنند و طبیعتا باید بازی قابل قبول تری از حریف در تهران انجام دهند.

وی افزود: ما در بازی های اول مقابل ایتالیا اشتباه های زیادی داشتیم. فراموش نکنیم که تکلیف ایتالیا روشن است. آن ها در کورس قهرمانی هستند. در تهران از ایتالیایی امتیاز گرفتیم که به احتمال بسیار زیاد برزیل را مغلوب می کند.این به سود ما تمام شد. در یک مسابقاتی مثل لیگ جهانی باخت و برد وجود دارد. باید در مجموع با حساب و کتاب کار کنیم تا صعود قطعی شود. شاهد هستیم اتفاقی برای تیم افتاده و آن این است که محمودی هر گاه سرحال باشد تیم ایران بهتر کار می کند.امیر غفور قدری از خود باوری دور شده و باید زودتر خودش را باور کند.

کارشناس والیبال درباره معرفی معروف و موسوی به عنوان بهترین بازیکنان این دوره از مسابقات گفت: سعید معروف زمان بیشتری نسبت به سایر پاسورها در زمین حضور دارد و فرصت کافی برای نمایش توانایی های خود را پیدا می کند. او واقعا پاسور خوبی است به هماهنگی و پختگی کامل رسیده است. محمد موسوی هم سال هاست که در بین بهترین های جهان قرار گرفت و قطعا می تواند در این دوره از مسابقات بهترین مدافع روی تور جهان لقب بگیرد.

اعرابی درباره لیبروهای تیم ملی نیز گفت: کواچ می تواند هر دو لیبرو را در برابر لهستان به کار بگیرد البته باشناختی که از او دارم بعید می دانم با دو لیبرو کار کند. فرهاد ظریف پخته تر از علیزاده کار کرد. علیزاده گاهی دچار شک و دو دلی می شد اما این موضوع برای فرهاد ظریف وجود نداشت. فکر نمی کنم کواچ این ریسک را انجام دهد و یک دریافت کننده خود را بیرون بگذارد. مباشری و پوریا فیاضی هر دو بازیکنان خوبی هستند. موجودیت والیبال ایران همین است. قطعا حمله پشت خط زن لهستان روی منطقه چهار زمین ماست. میرزاجانپور و فرهاد قائمی می توانند در این منقطه خوب کار کنند. حالا همه چیز بستگی به تاکتیکی دارد که کواچ به کار می برد.

انتهای پیام

کد N357881

وبگردی