آفتاب

محقق آذری حوادث خونین عراق را نتیجه سیاست های سلطه جویانه غرب دانست

محقق آذری حوادث خونین عراق را نتیجه سیاست های سلطه جویانه غرب دانست

باکو- ایرنا- ˈحاجی حافظ عثمان افˈ پژوهشگر جمهوری آذربایجان حوادث خونین عراق را ناشی از سیاستهای سلطه گرانه و مداخله جویانه غرب و ابرقدرتها دانست و خواستار حفظ و حدت و انسجام بیشتر ملت عراق شد.

این محقق آذربایجانی در مصاحبه با ایرنا ، با ابراز تاسف از حوادث تلخی که در طول تاریخ بر سر ملت عراق آمده است، این حوادث را یادآور ضرورت حفظ وحدت برای ملت عراق تعبیر کرد.

وی تاکید کرد: عناصر تروریستی در سوریه نتوانستند کاری از پیش ببرند ، در عراق نیز نتیجه ای به دست نخواهند آورد و دیر یا زود اوضاع در این کشور سامان خواهد یافت.

این محقق آذری با اشاره به اینکه قدرتهای بزرگ در صدد از بین بردن تعادل موجود در منطقه هستند، هدف این قدرت ها از انتقال تروریست ها از سوریه به عراق را نمایش قدرت به دولت عراق تعبیر کرد.

عثمان اف استفاده از نام اسلام و اهل سنت در ایجاد حوادث عراق را پوششی برای استتار نیروهایی خواند که تحت حمایت آمریکا برای جبران شکست خود در سوریه، به عراق آمده اند .

این پژوهشگر آذری اتحاد وهمبستگی کشورهای اسلامی و پرهیز از اعمال تبعیض های قومی و مذهبی را برای برون رفت از این وضعیت آشفته را ضروری خواند و افزود: کشورهای اسلامی باید با استفاده از درآمدهای کلان نفتی خود به دنبال کسب فناوریهای پیشرفته در راستای نیل به خودکفایی و به دست آوردن توان ایستادگی در برابر قدرتهای بزرگ باشند. در غیر این صورت این کشورها یکی پس از دیگری آماج چنین حملاتی خواهند بود.

عثمان اف در پایان افزود: دموکراسی و حقوق بشر در کشورهای نفت خیز منطقه از نظر قدرتهای بزرگ هیچ اهمیتی ندارد و قدرت های بزرگ فقط به دنبال منافع خود و تصاحب ذخایر نفت و گاز این کشورها هستند.

خاورم*1206*1446
کد N357875

وبگردی