آفتاب

قاضی پور: نوبت استیضاح وزیر نیرو است

قاضی پور: نوبت استیضاح وزیر نیرو است

تهران- ایرنا- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است استیضاحی انجام شود اول نوبت حمید چیت چیان وزیر نیرو است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «نادر قاضی پور» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در اخطاری با استناد به اصل 89 قانون اساسی افزود: استیضاح حق نمایندگان است و زمان طولانی است که استیضاح وزیر نیرو تقدیم هیات رییسه شده است.

وی یادآور شد: اگر نوبتی هم باشد نوبت آب است زیرا امروز جنگ آب است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: تمام نمایندگان استان های کشور استیضاح چیت چیان وزیر نیرو را امضا کرده اند از شما می خواهم همین امروز استیضاح وی را اعلام وصول کند تا وزیر نیرو 10 روز دیگر برای پاسخ به صحن علنی مجلس بیاید.

محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت در پاسخ به اخطار قانون اساسی قاضی پور گفت: رییس از من مظلوم تر پیدا نکردید؟

وی افزود: زمانی که من ریاست جلسه را برعهده گرفتم همه یاد درخواست های استیضاحشان افتادند.

نایب رییس دوم مجلس از نمایندگان خواست تا با هیات رییسه کمی همراهی کنند زیرا 2 تا 3 استیضاح دیگر در راه است.

باهنر گفت: ما اگر در هیات رییسه نتوانستیم با وزرا و نمایندگان استیضاح کننده به توافقی برسیم آن را اعلام وصول خواهیم کرد.

وی یادآور شد: استیضاح کار بسیار حساسی است زیرا رسانه ها و مردم بر این موضوع حساسیت فراوانی دارند. استیضاح حق نمایندگان است و ما هم به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

سیام(3)**9103**ل.الف.ی**1336
کد N357819

وبگردی