آفتاب

وزیر خارجه ترکیه به خاطر حمایت از گروهک تروریستی داعش استیضاح می شود

وزیر خارجه ترکیه به خاطر حمایت از گروهک تروریستی داعش استیضاح می شود

آنکارا- ایرنا - یک نماینده مجلس ترکیه به دلیل آنکه ˈداود اوغلوˈ وزیر خارجه این کشور به کارکنان کنسولگری ترکیه در موصل گفته بود که داعش دشمن ترکیه نیست، خواستار استیضاح وی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈخبر آکتیفˈ، ˈسزگین تانری کولوˈ نماینده حزب مخالف جمهوریخواه خلق بزرگترین حزب مخالف در مجلس ترکیه این سووال را در استیضاح نامه ای که تقدیم رییس مجلس ترکیه کرد، عنوان نمود.

در متن این استیضاح آمده است: گفته می شود که کنسولگری ترکیه در موصل به آنکارا وخامت اوضاع شمال موصل را اعلام کرده بود، ولی وزیر امور خارجه ترکیه در پی یورش گروه تروریستی داعش به شهر موصل، به دیپلماتها و کارکنان کنسولگری این کشور پیشنهاد می کند که این مکان را ترک نکنند، زیرا داعش دشمن ترکیه نیست.

تانری کولو از احمد داود اوغلو خواسته تا به این سووال پاسخ دهد.

وی افزود: چه کسی این دستور را صادر کرد؟ در جریان تهاجم و کشتار داعش در شهر تلعفر چند تن از ترکمن های عراقی جان خود را از دست دادند؟ تدابیر دولت برای حمایت از شهروندان ترکمن عراق از حملات داعش چیست؟

مراجع قضایی ترکیه دستوری را مبنی بر ممنوعیت انتشار هرگونه گزارش و اطلاعات غیر رسمی درباره ربایش 49 تن از کارکنان کنسولگری این کشور در شهر موصل که توسط عناصر گروهک تروریستی داعش اشغال شده است، صادر کرده اند.

31 راننده ترکیه نیز توسط عناصر تکفیری داعش در موصل به گروگان گرفته شده اند.

خاورم **2010/1275
کد N357815

وبگردی