آفتاب

عراق به دنبال خرید 40 بالگرد و جنگنده‌ از جمهوری چک

عراق به دنبال خرید 40 بالگرد و جنگنده‌ از جمهوری چک

مسئولان عراقی برای خرید بالگرد و جنگنده‌های ساخت روسیه از جمهوری چک، به منظور مقابله با پیشروی افراد مسلح به عراق، با مقامات چک وارد مذاکره می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، به دنبال درگیری‌ها میان نیروهای امنتی دولت عراق و اعضای گروه تروریستی داعش، ‌مقامات عراقی سعی دارند به منظور دستیابی به بالگردهای جنگنده نظامی، برای مقابله با تروریست‌های مسلح، با مسئولان جمهوری چک وارد مذاکره شوند.

مسئولان عراقی اعلام کردند: وزارت دفاع این کشور برای خرید بالگردهای ساخت روسیه از نیروی هوایی جمهوری چک، با مقامات این کشور وارد مذاکره شده و سعی دارند به 40 بالگرد و جنگنده از نوع MI-24 دست یابند.

وزیر دفاع چک اظهار کرد:‌مقامات عراقی برای انجام این معامله مصمم هستند و می‌خواهند به تعدادی از بالگردهای جنگنده دست پیدا کنند. احتمالا این معامله به ارزش 20 میلیون دلار باشد. مسئولان دیگر چک تاکید کردند این اقدام عراق بیانگر این است که این کشور برای مقابله با مسلحان،‌ نیازمند است تا هرچه سریعتر به این بالگردها مجهز شود.

نیروی هوایی جمهوری چک سعی دارد که این بالگردهای ساخت روسیه را به عراق بفروشد اما مذاکرات در این خصوص میان طرفین به خاطر عملیات تروریست‌ها در جنوب بغداد، با کندی پیش می‌رود.

انتهای پیام

کد N357776

وبگردی