آفتاب
آیت‌الله هاشمی در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی...| 180222

بیکاری تحصیلکردگان زیبنده نظام نیست

بیکاری تحصیلکردگان زیبنده نظام نیست

توجه ویژه به تولید و راه‌اندازی مجدد مراكز تولیدی كه در دولت سابق تعطیل شده بودند، مشكل بیكاری را تا حدودی حل می‌کند/مردم حق دارند كه زندگی مناسبی داشته باشند و رونق اقتصادی موجب تقویت امید به زندگی در جامعه می‌شود


                           

«توجه ویژه به تولید و افزایش اشتغال، ضرورت امروز جامعه است»
4/4/93
به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاون و مدیران سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی ایران، افزایش اشتغال را ضرورت امروز جامعه دانست و گفت: زیبنده نظام ما نیست كه جوانان، به خصوص تحصیلكردگان بیكار باشند.
ایشان افزود: توجه ویژه به تولید و راه‌اندازی مجدد مراكز تولیدی كه در دولت سابق تعطیل شده بودند، مشكل بیكاری را تا حدودی حل می‌کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اهداف تأسیس شهرك‌های صنعتی و توسعه آن در جمهوری اسلامی، گفت: گسترش شهرك‌ها در سراسر كشور براساس طرح آمایش سرزمینی بود كه اگر با همان كیفیت و برنامه ادامه می‌یافت، شاهد مهاجرت به سوی كلان شهرها نبودیم.
وی توجه به رشد بهره‌وری در اقتصاد، تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی كار، تقویت رقابت‌پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان‌ها و به كارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در مناطق مختلف كشور را كه در سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی آمده، برای شهرك‌های صنعتی و صنایع كوچك مهم خواند و گفت: مردم حق دارند كه زندگی مناسبی داشته باشند و رونق اقتصادی موجب تقویت امید به زندگی در جامعه می‌شود.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سهم تولید در یارانه‌ها را برای رونق اقتصادی كشور مهم و ضروری دانست و گفت: ظرفیت توسعه صنایع كوچك در ایران كم نیست و اگر محققانه به این مسئله بپردازیم، بسیاری از مشكلات كشور حل می‌شود.
وی افزود: امیدوارم در دولت یازدهم به واحدهای تولید عنایت ویژه شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعطیلی كارخانه‌ها را به دست شكسته‌ای تشبیه كرد و بال گردن اقتصاد كشور است و افزود: افزایش اشتغال و كاهش تورم، ابتدایی‌ترین نتیجه راه‌اندازی كارخانه هاست و خانواده‌ها را از مصرف‌كننده یارانه‌ها، تبدیل به تولیدكننده در كشور می‌کند.
وی در پاسخ به تقاضای وزیر صنعت برای شركت در همایش پنجاه سال تلاش سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی ایران، گفت: هر كاری را كه از من برای رونق اقتصادی و تشویق مردم برای مشاركت در طرح‌های اقتصادی برآید، وظیفه خود می‌دانم.
در آغاز این دیدار مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت و دكتر سیدابریشمی، مدیر عامل سازمان، گزارشی از سیر تاریخی و وضعیت موجود سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی ایران، مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات سازمان در دولت تدبیر و امید، اهمّ برنامه‌های سازمان و شركت‌های استانی در سال 93 و مهمترین چالش‌ها و موانع پیش روی سازمان ارائه كردند.





                       
کد N357770

وبگردی