آفتاب
در پی تهدید نیروهای خلیفه حفتر؛

آنکارا اتباع خود را از لیبی خارج کرد

آنکارا اتباع خود را از لیبی خارج کرد

در پی تعیین ضرب‌الاجل «ارتش ملی لیبی» برای اتباع ترکیه و قطر جهت ترک این کشور، آنکارا تعداد زیادی از شهروندان خود را از لیبی خارج کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، پس از آنکه نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی «ارتش ملی» لیبی که در حال حاضر رهبری عملیات کرامت را بر عهده دارد به اتباع ترکیه و قطر در این کشور هشدار دادند که در صورت عدم خروج از لیبی بازداشت خواهند شد ترکیه 284 شهروند خود را از لیبی خارج کرد.

رئیس کارگران ترکیه اعلام کرد که افراد مذکور در معرض هیچ گونه خشونتی قرار نگرفته‌اند و در صورتی که اوضاع لیبی بهبود یابد، این افراد به این کشور بازمی‌گردند.

وی گفت: این اقدام پس از تماس‌های متعددی که با مسئولان لیبیایی صورت گرفت، انجام شده است.

از سوی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای از مسئولان لیبیایی خواست انتخابات پارلمانی را به روشی مسالمت آمیز برگزار کنند.

در این بیانیه همچنین از تمامی گروه‌های سیاسی در لیبی خواسته شده تا خشونت را کنار گذاشته و برای برقراری امنیت در کشور بر سر میز مذاکره بنشینند.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه پایبندی خود را به حفظ حاکمیت، استقلال، وحدت ملی و تمامیت ارضی لیبی اعلام کردند.

در همین راستا اتحادیه اروپا نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری انتخابات پارلمانی آن را اقدام مهمی برای پایان دادن به اوضاع وخیم سیاسی و امنیتی در این کشور دانست.

وزرای خارجه این اتحادیه همچنین ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز در لیبی بر تمایل خود برای کمک رسانی به مردم این کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N357707

وبگردی