آفتاب

تاکید صدراعظم آلمان و پادشاه اردن بر حل‌وفصل سیاسی اوضاع عراق و سوریه

تاکید صدراعظم آلمان و پادشاه اردن بر حل‌وفصل سیاسی اوضاع عراق و سوریه

پادشاه اردن در دیدار با صدراعظم آلمان با تاکید بر این که تحولات اخیر عراق مایه نگرانی است، گفت: باید تلاش‌هایی برای برقراری روند سیاسی در عراق صورت بگیرد که تمام اقشار مردم عراق در آن بدون هیچ استثنایی مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، دفتر پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه اردن سه‌شنبه شب با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در برلین، پایتخت آلمان دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است که مذاکرات پادشاه اردن با صدراعظم آلمان در خصوص راه‌های تقویت روابط دو طرف در عرصه‌های مختلف و همچنین بررسی تحولات خاورمیانه بویژه عراق و سوریه بوده است.

عبدالله دوم از جامعه بین‌الملل خواست تا از اردن حمایت کنند، چرا که حضور آوارگان سوری و رخدادهای عراق بار سنگینی را بر دوش اردن گذاشته است.

وی تصریح کرد: این امر که اردن به تنهایی بار مسئولیت میزبانی از آوارگان را بر دوش بکشد، عادلانه نیست و ما خواهان کمک به کشورمان هستیم تا اردن بتواند به راه خود به عنوان یک کشور دارای ثبات در این منطقه بسیار ناآرام ادامه دهد.

عبدالله دوم در خصوص مساله فلسطین خطاب به مرکل عنوان داشت: مهم است که باتمام توان از جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا که برای حل‌وفصل مساله اساسی در منطقه عمل می‌کند، حمایت کنیم و ما در حال حاضر امیدوار هستیم تا بار دیگری فرصتی برای از سرگیری مذاکرات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی بوجود آید.

وی تصریح کرد: من دوست دارم تاکید کنم که مساله قدس برای ما اهمیت بسیاری دارد مهم است که تصمیمات یک جانبه‌ای اتخاذ شود چرا که این امر به اقدامات تحریک‌آمیز در اماکن مقدس در قدس می‌انجامد.

در همین حال، آنگلا مرکل در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: ما همچون جنگ در سوریه بر این باور هستیم که هیچ گزینه‌ای جز راه‌حل سیاسی برای تحقق ثبات طولانی مدت در عراق وجود ندارد.

وی افزود: مهم است که پیروان تمامی ادیان و تمام اقشار جامعه عراق هرچه سریعتر مذاکرات را برای تشکیل دولت فراگیر آغاز کنند تا عراق بار دیگر قدرتمند ظاهر شود و توانایی مقابله با تندروها را داشته باشد.

انتهای پیام

کد N357676

وبگردی