آفتاب

محمد موسوی: فوتبال که باخت، تا ساعت 3 نخوابیدم!/ مردم هنوز حامی والیبال هستند ولی مسئولان...

محمد موسوی: فوتبال که باخت، تا ساعت 3 نخوابیدم!/ مردم هنوز حامی والیبال هستند ولی مسئولان...

با اینکه شروع خوبی نداشت اما حالا هم بهترین مدافع لیگ جهانی است، مثل پارسال.

مهري رنجبر/ با اين حال خودش مي‌گويد هنوز موسوي هميشگي نشده. سيد محمد موسوي سرعتي‌زن تيم‌ملي واليبال هنوز هم به صعود تيم‌ملي به فينال ليگ جهاني خيلي اميدوار است. البته به نظر او بايد ايران كار را در تهران تمام كند، با برد از لهستان. او اين روزها از جام‌جهاني‌ و فوتبال هم غافل نيست، به ويژه بازي‌هاي تيم‌ملي فوتبال تا حدي كه بعد از باخت ايران به آرژانتين از ناراحتي تا 3 بامداد خواب به چشمش نيامده.

* تيم‌ملي اين بار با نتايجش مردم را هم غافلگير كرد.

تيم ما از اول خوب بود اما به خاطر تغيير سرمربي و عدم شناخت كافي او از بچه‌ها نمي‌دانست بازيكنان را در كجا استفاده كند. البته ليگ جهاني را ما با سخت‌ترين بازي شروع كرديم اما بالاخره تلاش كرديم و برگشتيم. حالا خوشبختانه تيم ما نسبت به پارسال براي صعود به فينال ليگ جهاني شرايط خوبي دارد.

* خيلي‌ها هنوز نتيجه تيم ايران را به ولاسكو ربط مي‌دهند.

من به آن خيلي‌ها مي‌گويم، خيلي اشتباه مي‌كنند. تيم ما مثل كارواني مي‌ماند كه وقتي راه مي‌افتد يكسري اضافه مي‌شوند و يكسري كم اما حركت آن ادامه دارد. نتايج تيم ما هم به 15 سال پيش برمي‌گردد كه فدراسيون پاي مربيان خارجي را باز كرد. ولاسكو كنار تيم قرار گرفت و خيلي هم تأثير‌گذار بود اما همه‌چيز تيم نبود. انگيزه اما خيلي زياد بود كه از زير سايه او بيرون بياييم. مربي به تنهايي كار نمي‌كند، وگرنه بايد در اسپانيا نتيجه مي‌گرفت. حالا هم فكر نمي‌كنم آرژانتين صعود كند. به نظرم حالا اعتماد به نفس بچه‌ها خيلي بالاست.

* چطور محمد موسوي كه حالا شده بهترين مدافع ليگ جهاني از اول خوب نبود؟

در بازي با ايتاليا كه شرايط تيم مساعد نبود اما در بازي با برزيل خوشبختانه در يك بازي 12 دفاع داشتم كه آمار خوبي بود اما در بازي اول به خاطر انتظاراتي كه از من براي دفاع داشتند، فشار را تحمل نكردم و از اشتباه هم ترسيدم. مي‌خواستم اشتباه نكنم، ذهنم به هم ريخته شد. با اين حال بازي به بازي بهتر شدم و با اين مسائل كنار آمدم تا دوباره بهترين مدافع شدم. البته هنوز همان موسوي نشدم اما شرايطم خوب است. فعلاً خوب دفاع مي‌كنم و اسپك‌هايم خيلي خوب نيست. البته دفاع‌ها مرا خوب مي‌شناسند و مرا مي‌گيرند به خاطر همين در بازي با برزيل كمتر بازي كردم.

* همزماني ليگ جهاني با جام‌جهاني‌ فوتبال شما را اذيت نمي‌كند؟

 استقبال امسال مردم از واليبال مثل پارسال است. فرقي نكرده، خيلي مشتاقند. حتي خيلي‌ها مي‌گويند نتايج ما به فوتبالي‌ها اعتماد به نفس داد اما واليبال در ديد مسئولان هنوز كوچك است. مسئولان بابت بردهاي ما مثل فوتبال ذوق نمي‌كنند. رئيس‌جمهور بعد از باخت فوتبال كه حقش برد بود پيام داد اما هيچ صحبتي براي بردهاي واليبال نكرد. انگار نه انگار واليبال هست، نيست.

* حتي براي بردها هم پاداش نگرفتيد؟

ما برزيل را برديم  و يك تومان پاداش گرفتيم. در واقع متأسفانه ما از سال قبل كه قهرمان جام ملت‌هاي آسيا شديم يك ريال هم پاداش نگرفته‌ايم. البته مي‌دانم كه فوتبال وضعيتش فرق مي‌كند اما اميدوارم به واليبال هم بيشتر توجه كنند.

* بازي‌هاي تيم‌ملي فوتبال در جام‌جهاني‌ را هم مي‌بينيد؟

صددرصد. ما حتي براي بازي ايران با آرژانتين تمرين را جلو انداختيم. ما واليبالي‌ها وطن‌پرست هستيم. كواچ، سرمربي تيم هم پايه است. او خيلي همكاري كرد، حتي با اينكه وقت شام ما ساعت 8:30 بود اما اجازه داد نيم ساعت شام جلو بيفتد تا بازي را راحت ببينيم.

* از بازي راضي بودي؟

بازي عالي بود. حيف شد. آنقدر داد زديم كه حد نداشت و سردرد گرفتيم. وقتي تيم باخت انگار يك سطل آب سرد روي سرم ريختند. تا ساعت 3 بامداد خوابم نبرد. خيلي ناراحت شدم.

* بازي با لهستان را چطور پيش‌بيني مي‌كني؟

هميشه با لهستان خوب بازي كرديم و برديم. اين تيم را اولين بار در ورلدكاپ برديم. حتي در جام باشگاه‌هاي جهان با پيكان اين تيم را برديم. ما براي صعود به فينال هم بايد بازي جمعه را ببريم. اگر ايتاليا هم برزيل را ببرد آن وقت كار براي ايران و لهستان راحت مي‌شود. تنها نبايد كارمان به اما و اگر بكشد، آن وقت ضرر مي‌كنيم. بايد با قدرت و براي برد بازي كنيم، چراكه باخت روحيه تيم را به هم مي‌ريزد.

* در كري‌خواني با خارجي‌ها كم نمي‌آوريد؟

تيم‌هاي ديگر جنگ رواني راه مي‌اندازند. ما هيچ وقت شروع‌كننده نيستيم. آنها نمي‌دانند كه ايراني‌ها جنگجو هستند و در كري‌خواني و درگيري لفظي زير تور كم نمي‌آورند.

43 43

 

 

کد N357614

وبگردی