آفتاب

پروژه خطرناک بارزانی به در بسته خورد/ مخالفت صریح واشنگتن با تجزیه عراق

پروژه خطرناک بارزانی به در بسته خورد/ مخالفت صریح واشنگتن با تجزیه عراق

منابع آگاه سیاسی با اشاره به دیدار روز گذشته "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق و "جان کری" وزیرخارجه آمریکا از مخالفت صریح واشنگتن با طرح تجزیه عراق خبر می دهند.


به گزارش خبرگزاری مهر، منابع موثق سیاسی به پایگاه عراقی المسله اعلام کردند: "جان کری" وزیرخارجه آمریکا روز گذشته در دیدار با "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق، زمانی که می خواسته درباره تجزیه عراق و استقلال کردستان سخن بگوید وی را مجبور به سکوت کرده است.






بنابر اعلام این منابع، وزیرخارجه آمریکا در گفتگو با مسعود بارزانی به وی تاکید کرده که به جای سخن گفتن درباره تجزیه عراق، درباره دولت قدرتمند عراق صحبت کند.






بنابراین گزارش، دیدار اخیر جان کری و مسعود بارزانی برای رئیس اقلیم کردستان عراق به هیچ وجه مثمر ثمر نبوده، چون وی در نظر داشته در پایان این ملاقات چراغ سبز را برای تحرک به سوی تجزیه عراق و اعلان کشور مستقل کردستان بردارد.






بر این اساس، در حین گفتگوی بارزانی و جان کری زمانی که رئیس اقلیم کردستان عراق می خواسته درباره تجزیه عراق سخن بگوید، توسط کری مجبور به سکوت شده و وزیرخرجه آمریکا از وی خواسته است که به حضور کردها در دولت قوی عراق فکر کند، چون آمریکا بر این موضوع تاکید و اصرار ویژه دارد.






گفته می شود جان کری موضع اخیر را به علت مخالفت دیگر جریانهای سیاسی کردستان عراق با خروج از زیر سایه دولت یکپارچه در عراق اتخاذ کرده و با پروژه خطرناک بارزانی در زمینه تجزیه عراق مخالفت کرده است.



کد N357532

وبگردی