آفتاب

تیراندازی افراد مسلح به هواپیمایی در فرودگاه پیشاور پاکستان

تیراندازی افراد مسلح به هواپیمایی در فرودگاه پیشاور پاکستان

افراد مسلح به یک فروند هواپیمای خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان در زمان فرود در فرودگاه پیشاور تیراندازی کرده و منجر به کشته شدن یکی از مسافران و زخمی شدن سه تن از خدمه هواپیما شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از ماموران پلیس در فرودگاه پیشاور گفت، پرواز 756 پ.ک حامل 178 مسافر از عربستان سعودی به مقصد پاکستان پرواز کرده بود که درست زمانی که آماده فرود شده بود، مورد تیراندازی افراد مسلح قرار گرفت.

پلیس پاکستان گفت: شش گلوله به این هواپیما برخورد کرده و یک خانم پاکستانس در این حادثه کشته و با فاصله کمی کاپیتان پرواز مفقود شده است. دست کم یک گلوله به موتور این هواپیما برخورد کرده است.

به گفته یکی از ماموران پلیس، دختر این خانم درست زمانی که گلوله به قلب مادرش اصابت کرده در کنار نشسته بود.

وی افزود: هنگامی که وارد هواپیما شدم، خانمی را دیدم که روی صندلی افتاده بود و دختر 9 ساله‌اش با گریه می‌گفت، مادرم مُرده. تمامی مسافران وحشت زده بودند و می‌خواستند هرچه سریعتر از هواپیما خارج شوند چرا که از تیراندازی در داخل هواپیما می‌ترسیدند.

کاپیتان پرواز به سرعت پا به فرار گذاشته است. اگر گلوله‌ای به او اصابت می کرد، فاجعه رخ می‌داد.

این رویداد سئوالات بیشتری به وجود می‌آورد، درباره اینکه آیا دولت برای واکنش طالبان پس از عملیات نظامی ارتش پاکستان با هدف تار و مار کردن و بیرون راندن شبه نظامیان از مخیگاه‌هایشان در وزیرستان شمالی آماده است یا خیر؟

اسلام‌آباد متحد تشدید تدابیر امنیتی در فرودگاه‌ها و دیگر اهداف بالقوه شده اما منتقدان می‌گویند، ده‌ها سال اهمال نیروهای پلیس در انجام وظایفشان شهروندان را بی‌دفاع و آسیب پذیر کرده است. در ماه جاری میلادی این سومین حمله به یکی از فرودگاههای پاکستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N357486

وبگردی