آفتاب
/سنگ محکی بر عملکرد دستگاه قضایی/

احمدلو: برخی آرای صادره در قوه قضاییه ایرادات اساسی دارد

احمدلو: برخی آرای صادره در قوه قضاییه ایرادات اساسی دارد

یک حقوقدان معتقد است که نمی‌توان نمره قابل قبولی به دستگاه قضایی و مدیران آن داد.

یک حقوقدان معتقد است که نمی‌توان نمره قابل قبولی به دستگاه قضایی و مدیران آن داد.

نبی‌الله احمدلو در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد:‌ در هفته قوه قضاییه عملکرد این قوه و مسئولان دستگاه قضایی مورد نقد و بررسی سایر مسئولان و مردم قرار می‌گیرد. عملکرد قوه قضاییه بیانگر اجرای عدالت و امنیت در جامعه است و سلامت دستگاه قضایی، امنیت و آرامش و سلامت اداری هر کشور و حکومتی را نشان می‌دهد.

این حقوقدان تصریح کرد: اگر قرار باشد به عملکرد قوه قضاییه نمره‌ای دهیم سیر صعودی را در این قضیه مشاهده نمی‌کنیم.

احمدلو گفت: دستگاه قضایی وظایف متعددی بر عهده دارد، اما آن چیزی که امروز مردم توقع دارند در مورد صدور آرا و برخورد دستگاه قضایی با متهم، مجرم و شاکی است که در این خصوص حرف‌های بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در صدور آرا توسط قضات نظارت صورت نمی‌گیرد، گفت: می‌توان گفت که برخی قضات در تخلف استقلال دارند و این استقلال بیشتر در تخلف آن‌ها ملموس است. به عقیده من یک قاضی هرطور دلش بخواهد رای صادر می‌کند.

وی بیان کرد: اگر قاضی مرتکب تخلفی شود برخوردی که با او می‌شود این است که استعفا دهد و وکیل شود، در حالی این کار اشتباه است؛ زیرا کسی که فاسد است در هر سمتی که قرار گیرد فاسد می‌ماند.

احمدلو با اشاره به آرای صادره در دستگاه قضایی گفت: برخی آرای صادره در قوه قضاییه دارای ایرادات اساسی است.

این حقوقدان با اشاره به عملکرد قضات در دستگاه قضایی گفت: تعداد قضات سالم در دستگاه قضایی بسیار زیاد است، اما متاسفانه عده‌ای با اقدامات خود عملکرد سایرین را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

این وکیل دادگستری با اشاره به محاکمه برخی محکومان گفت: در حال حاضر قوه قضاییه در این راستا اعتدال را در نظرگرفته و تلاش دارد بی‌طرفی را رعایت کند. البته هنوز جرم سیاسی تعریف نشده و این خود عیب بزرگی است و در این مورد این بحث مطرح می‌شود که حقوق برخی از متهمان ضایع می‌شود.

وی در پایان گفت: اگر قصد داریم به مردم خدمت کنیم باید بپذیریم که در بسیاری از مواقع نقدهایی که می‌شود سازنده است که متاسفانه در برخی مواقع مشاهده می‌کنیم که در مقابل این نقدها برخورد قضایی صورت می‌گیرد و در مواقع دیگر نقدها مغرضانه است و جرم محسوب می‌شود، اما برخورد قضایی با آن‌ها نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N357466

وبگردی