آفتاب

مالزی: سرنوشت ام.اچ 370 چند دهه دیگر مشخص می شود

مالزی: سرنوشت ام.اچ 370 چند دهه دیگر مشخص می شود

کوالالامپور- ایرنا - یک مدیر ارشد خطوط هوایی مالزی روز چهارشنبه با تاکید بر این که پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی این کشور در جنوب اقیانوس هند از بین رفته است، گفت که مشخص شدن سرنوشت این هواپیما ممکن است چند دهه زمان لازم داشته باشد.

به گزارش ایرنا، ˈهیو دان لیویˈ رییس خطوط هوایی مالزی روز چهارشنبه گفت که وضعیت نامطلوبی برای این هواپیما اتفاق افتاده است. فکر می کنم این هواپیما با حوادث مختلفی مواجه شد که قادر به بازگشت به پایگاه نشد.

به نوشته ˈمالیزیا اینسایدرˈ، وی گفت: من اعتقاد دارم این هواپیمای بوئینگ 777 در جایی در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است. برخورد هواپیما با اقیانوس مانند هدف قرار دادن بتن است. لاشه هواپیما می تواند در یک منطقه بزرگ در اقیانوس که پر از کوه ها و دره ها است، پخش شده باشد.

وی تاکید کرد لاشه هواپیمای این پرواز که 17 اسفندماه سال گذشته با 239 سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد جایی در اقیانوس هند است و یافتن آن سال ها طول می کشد.

این مدیر ارشد خطوط هوایی مالزی در پاسخ به سوالی در خصوص تئوری های توطئه برای ناپدید شدن این هواپیما، گفت که برخی خانواده مسافران این ایده را مطرح می کنند و سرنوشت این هواپیما در آینده روشن خواهد شد.

به گفته وی، درد خانواده های مسافران چینی این هواپیما زمانی تسکین می یابد که هواپیما پیدا و حقیقت روشن شود.

به رغم گذشت 110 روز از زمان ناپدید شدن این هواپیما و بزرگترین عملیات جستجو و نجات در تاریخ هوانوردی تاکنون اثری از هواپیما که دو سرنشین آن ایرانی بودند بدست نیامده است.

محققان هم اکنون در حال آماده شدن برای آغاز مرحله بعدی جستجو در شهریور ماه  با تمرکز بر منطقه ای در جنوب اقیانوس هند و سواحل استرالیا هستند.

آساق**1611
کد N357412

وبگردی